|
|
|
|---|---|
|
Hej nu har jag tagit mitt förnuft till fånga och skall köpa en m5 39 men behöver lite hjälp. 1. Om man köper en import 99-01 i bra skick riktig service historik och bra utrustning får man sålt den sen? 2 finns det någon årsmodell man skall undvika? 3 vad är ett rimligt pris på en import eller sv-såld 99-01 med mycket utrustning.? tack | |
| Hej! Jag är ingen expert eller så. Men har hört att det ska vara problem med m5:orna från 99/00. Ska skrammla och leva från vanosen så det ska du väl kolla innan du köper en sådan. Sen är det väl ett skönhets fel som på dem allra flesta m bilar. Men titta bara noga som vanligt när du ska köpa bil och verkar den vettig så är det väl bara att slå till! :) Mvh | |
|
Har du läst begagnatguiden för E39 modellen? __ Bilblogg: Länk |
|
|
Finns mcket info om dessa bilar om du söker lite på detta forum, tråkigt att behöva söka och inte få info med engång jag vet men prova, Som Fritte sa har dom tidiga problem med vanos och de verkar även som Luftmängdsmätarrna krånglat, Jag är inte rädd för att impotera. Finns ju tyskar som sköter sina bilar minst lika bra/bättre än svenskar. Kolla bara servicebok m.m. Lycka till! Daniel Länk |
|
Gemini__ |
Att det är mycket problem med dessa vagnar är inget att hymla över. Var mycket intresserad över att införskaffa mig en dito vagn men har nu övergett denna tanke. Verkar inte vara den pålitligaste kärran om man säger så... |
|
Jag har inga problem med min.. som alltid,så får man va man betalar för........... |
|
|
Gör ett Vanostest hos en BMW verkstad innan köp samt läs av eventuella felkoder innan köp. När köpte min visade sig att vanosen var kass så jag fick byta båda 2 efter köp =tråkiga pengar. Det finns ett servicekit där man byter magnetventiler vilket gör det betydligt billigare. Kolla även framvagnen efter klonk (låga farter, fartgupp etc) och att du inte har vibrationer vid inbromsning etc. |
|
| tack för svaren skall nog slå till på en bil har vart och kollat på några stycken nu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.