|
|
|
|---|---|
|
Har idag upptäckt att min M3:a vid precis 5000 rpm börjar gå som på fem cylindrar eller misstända eller få för lite bränsle. Började lite så på Knutstorp, men jag trodde då att det berodde på låg bränslenivå och att det sögs luft i kurvorna.Någon som har ett VETTIGT förslag, andra tiger. Kör så det rüker....... Keep racing. | |
|
Jag fick samma symtom fast på hela rigistret då hade jag fukt vid tändstifte. Det är mitt bästa tips det är ju lätt att kolla iallafall. |
|
|
jag har också samma bekymmer, men det uppstår bara mellan 2000 - 2500rpm. har dock inte orkat fel söka än. då bekymret bara uppstår ibland. |
|
|
Problemet är löst!!! Misstänkte ju tändningsfel redan från början. I dag (13/8) tog jag ur tändstiften. 5 st är dåligt dragna och 1 st SITTER LÖST och sidoelektroden är helt bortbränd. Helt otroligt att det blev gnista på det tändstiftet upp till 5000 rpm. Sens moral: Lita aldrig på att någon mekaniker gjort ett bra jobb. Självgjort = välgjort, tackat och betalt. Kör så det rüker.... Keep racing. |
|
Gemini__ |
Vart har du servat vagnen? Tur att det löste sig iaf. Mvh: Thomas |
|
Ja, Du Gemini!! Den som det visste. Köpte bilen i oktober förra året, och har ingen aning om vad som är gjort, trots en fin servicebok. Mygel förekommer lite varstans, tydligen. Nu spinner den som en stor katt och längtar till Kinnekulle Ring, i alla fall. Varvtid under minuten har jag tänkt mig om det är torrt. Keep racing. |
|
| samma på min m3 när jag skulle byta, och enligt servicebok var det NFS i malmö som hade bytt stiften senast och tydligen glömt dra åt stiften, körde 2000 mil med dom lösa, märktes inte och inga skador som tur va och konstigt nog. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.