|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har precis köpt en Alpina B10 3.5 -89 och skulle koppla in en stereo, men då ser jag att alla kablar varit avklippta och skarvade med både honor, hanar och några andra skumma kontakter..Och jag har köpt ett isokablage, men jag behöver veta vilken kabel som är vilken då alla måste skarvas om till honor..( Jag är verkligen inte hemma på detta område ) Så ifall det är någon som vet att tex: den bruna är jord, den blåa till vänster framhögtalre osv så får ni gärna berätta ;) Jag är hemskt tacksam för svar// MVH Kristofer | |
|
Hej! Kolla under Gör-det-själv och mektips, där finns kabelfärger för e39. Med lite tur så stämmer de överens. Om de inte stämmer överens så har Du lite arbete framför Dig, men absolut ingen omöjlighet. Hur ser färgerna ut? Är det några par "som känns som de hör ihop" till högtalare? Carl |
|
|
Hej! Tack för inlägget, ska kolla under Gör-det-själv tips..Det finns två stycken gula kablar som verkar höra ihop, och två blåa kanske hör ihop..Och batterikabeln borde vara lätt att hitta, värre med jorden kanske... Men jag ska väl försöka..;) MVH Kristofer |
|
|
Du kan testa om det är rätt par till högtalare genom att koppla tvåkablar till ett 9-voltsbatteri. Det sprakar till lite lätt i aktuell högtalare när Du hittar rätt, Osöker på om det kan göra annan skada på eventuell utrustning som kan vara kopplad i Din bil dock. Carl |
|
| Hej igen. Nu är stereon inkopplad! Alla högtalare var tydligen dragna bak till steget...Så det var bara + , jorden och lågnivå med remote framme i panelen..Men tack för rådet, MVH Kristofer | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.