AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
771

Nylackad bil?

Kristo
ska hämta min bil idag från lackeran. men ja vet inte hur jag ska göra med den nya lacken kan man tvätta bilen som normalt eller ska man lämna in den på vaxning eller ska man låta lacken härda ett tag???
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det är nog bra om du låter lacken härda ordentligt innan du vaxar den. Men alla sådana detaljer bör du nog fråga lackeraren om.

Mvh
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
jag väntade ett bra tag innan jag vaxade bilen, tvätta går fint utan starka lösningsmedel, smuttsen sitter ju inget på en nylackad bil.
be
250
benny
535im-86
hej! jag pratade med lackeraren om just de här han tvättade alltid sina bilar me yes diskmedel klart bäst tyckte han
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Om bilen inte är vaxad så kan du säkert använda det. MEN är bilen Vaxad ska du definitift INTE använda
DISKMEDEL det innehåller tillsatser som löser upp vaxet, då vaxet innehåller vissa typer av fett som tillsatserna i diskmedel är till för att lösa upp.

MVH
Hasso
VillHaCab
Hur blev resultatet efter lackeringen?
M-3
Håller med Johan B för jag blev rekomenderad att INTE vaxa bilen direkt efter lack,men hör med lackeraren,han borde veta,med tanke på vad dom använder och gör själva.. Du är antagligen inte den första som frågar dom:):).. Ha det
Kristo
Grymt nöjd med resultatet... man hade ju hört ett o annat om bmw i bollmora. men ja e nöjd helt enkelt.
-:BeeMWe:-
hasso: iförsig ska det gamla vaxet bort innan man lägger på ett nytt :)

Yes på en ny lack vet jag dock inget om.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.