AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.246

"Klonkande" i bakvagnen

B-
11
B-son
525i Touring -03
525 -95
Har fått ett rätt kraftigt "klonkande" i vänster sida av bakvagnen. Jag trodde det var bussningen i övre stötdämparfästet men den ser likadan ut som på andra sidan. Någon som har något annat förslag vad det kan vara?

Har en 525 -95 (e34)...

B-son
Transocean
Ja det skulle jag också vilja veta innan jag går och köper nya dämpare! Min klonk kommer från höger...
Har också ett klock i bakvagnen hörs när man kör över ojämnheter.
Gissar på nåt av del nummer 6
Länk
bm
96
bmwRicke
328 Touring -00
Låter som om det kan vara silentblocken (osäker på stavningen). Sök på forumet här. Det är en kille som gjort en utförlig beskrivning av bytet. Hans beskrivning är så bra att den borde få pris!
Bu
52
Buz
525i -89
330Ci -01
Hmmm, när mina silent block var slut så var det ett knarrande ljud. Fast det kanske kan vara olika. Hissa upp och kolla!

Mvh Jonas

"Why be normal"
kolla bakfjädern så att den har inte gått sönder.
så var det på min kompis bil den hade gått sönder på nederkant så man såg
knapt det. vi skulle kolla busningarna om dom var dåliga så vi hissade upp bilen med domkraft på sidan. det var då vi upptäckte att den var sönder.

har haft samma problem, klonkade just från vänster bakhjul, då bytte jag Länk nr 6, nr 2 och även nr 6 Länk där också, efter det så kändes bilen som ny igen. kostade runt 2000kr så bytade jag det själv, verkligen värt varenda krona!
Nu vet jag att detta måste bero på min brustna fjäder höger bak.

Ljudet kommer dock från vänster men ljud har en förmåga att kunna låta från motsatta hållet.
Cr
29
Crop_circle
530 Touring -07
bmw_e34: Hur bytte du nummer 2 på din sista länk? Hade tänkt byta dessa å min också.

[Att kalla någonting för idiotsäkert är att underskatta idioternas genialitet!]
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Länk

vad kostar nr 6 på bilden på bmw?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.