|
|
|
|---|---|
| Är det någon som kan ge tips på ett bra och tyst däck till en 530, jag har 245/40-18 nu och det är dags för byte..... | |
|
Michelin Pilot sport 2 är till skillnad från många lågprisskräp tysta ända ned till 1.6 mm. Bästa priset jag funnit är hos www.dackonline.se Hoppas du hittar ngt bra som passar dig. Mvh Asken Som väljer att göra det enkelt |
|
| Enligt tyska ADAC så ska Fulda Carat Exelero var tyst. Så här skriver dom: "Leisester Reifen im Feld" (Tystaste däcket i testfältet). Annars är det som Asken skriver: Michelin. | |
|
Hej! Tack för svaren....är dessa däck något att ha DUNLOP 245 / 40ZR18 SP Sport 9000 MFS är det någon som har erfarenhet av dom? |
|
| Viktigt är att inte köpa RFT om du vill ha tysta däck, de låter definitivt mer, särskilt i vissa lägen. | |
| jo , jag har sådana nu...dom är enligt min mening helt kass...håller med. | |
| håller med asken.mycket tysta däck... | |
|
Michelin ligger bra till i livslängd också. Jag åker på mina orginalmonterade Pilot HX från -01 fortfarande. Bilen har gått 12000mil och jag tror att det är minst 7000 mil på sommardäcken. AE |
|
|
Tyvärr tror jag att Michelin-däcken håller sämre numera. På min Volvo T5 är det 3-4 mm kvar efter 4 500 mil - 1 200 m vinterdäck = 3 300 mil. Är det 225-60-15 du har Anders? En riktigt långlivad dimension. |
|
|
letar me efter nya däck. har federal ss595 nu,o vilket skit säger jag bara! Blir Orunda när bilen stått ett tag samt sjunger nått så in i Hel.... Dock så var de tystare innan men nu är de 4-6 mm kvar på däcken så det är väll därför. Har tittat en del på lite olika tillverkare o väljer nu mellan Michelin PS2 och bridgestone Potenza RE 050A Kommer nog köra b-stone ifall inte nån lyckas övertyga mig :) |
|
| Bobba: Kan varmt rekommendera B-stone. Hade dom på min förra vagn och det fanns inget att klaga på. Däremot är Michelin (som jag har nu) tystare. | |
| är miche tystare? isf vill jag ju ha dem :) de ska va tyst..... | |
|
jag kan efter en del taxibilskörning i 530da -06 varmt rekomendera falken ziex som ett mycket tyst alternativ!! Har tidigare kört michelin premacy hp, Bridigstone potenza, hankook ventus prime m.m kan dock säga att falken har samma mil och går minst lika tyst som michelin. Fast kanske bara hade tur med just dom däcken michelin e ju annars ett säkert kort. |
|
|
Det är inte för inte flertalet exklusiva bilbyggare av låga serier originalanbefaller Michelin PS/ PS2 såsom Alpina, Studio Sbarro m fl. Även om man inte har råd med en fabriksny Alpina kan man ju vara smart och lära av deras utvecklingsframsteg är mitt tips.... Mvh Asken A man that tries to listen twice as much as he speaks is learing to listen well. |
|
|
Andpa, det är 225-55-16 Michelin Pilot HX. Ca 7000 mil idag. Nästa sommar blir dom ersatta dock. AE |
|
J.B |
Varför inte prova Good Year Excellence ? , tyst och många mil , sen beror det ju på hur man kör också , en del kan ju förvandla ett långmils däck till ett kortlivat också .. J.B |
|
Jag har tidigare kört på Good Year Excellence men däcken var så slut i sommras att jag fick panikbyta däcken. Hittade Goodride lågprisdäck på Däckonline och dom funkar finfint. Är dessutom tytstare än mina tidigare däck. BMW e lag |
|
|
Michelin TRX-däck är fortfarande de överlägset tystaste däck jag någonsin varit med om, ioförsig mycket mycket dyra och kräver speciella fälgar, men endå. Hur länge håller era sommardäck/lagliga ungefär (mil)?? |
|
|
Jag är nöjd med ljudnivån med mina Kleber Hydraxer 235/45 R 17 94 Y Mig veterligen så ägs Kleber av Michelin. |
|
| continental sportcontact II tysta med bra grepp | |
|
Har de nya continental sportcontact 3 till T5an. De går riktigt tyst och klarar även vattenplaningen bra, mönstret påminner mycket om PS2. Annars är Michelin aldrig fel, hade dessa till 328:an som 225-50-ZR16 (Pilot HX). Tysta och grymt slitstarka som behöll greppet och klarade regn även om det inte var många mm kvar. Som bonus uppfattade jag att rullmotståndet var lågt eftersom bensinförbrukningen var densamma som när den rullade på Nokias odubbade vinterhjul 195-65-15. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.