|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet var man kan beställa kolfiber detaljer till en E31, och vad landar priserna på ungefär? Mottager även gärna förslag på vad som kan vara snyggt att ersätta med kolfiber.. No turbo just real power!! | |
|
Har sett huven i kolfiber. Tyckte själv att den såg snygg ut, tyskt fabrikat-svindyr. Testa annars med CA automotive i England. |
|
|
Länk till CA och huv: Länk |
|
|
Underbart, så dyrt tyckte jag inte att det var. Ingen som vet något svenskt eller ev norskt företag som tillverkar detsamma? Har bestämt mig iaf för huven det kommer se trevligt ut :D No turbo just real power!! |
|
|
Nej inte CA's. Om Du beställer så kolla varifrån dom skickar den så att Du slipper betala moms två ggr. Dom låter tilverka en hel del grejor i USA o andra utanför EU länder o skickas grejorna direkt därifrån så åker man på momsen 2 ggr.(eftersom Du betalar till dom o då läggs den engelska momsen VAT på. Det finns en tysk kolfiberhuv till 850an - den kostar cirka 30'. Försökt hitta länk dit men den är tyvärr borta. |
|
|
Nej inte CA's. Om Du beställer så kolla varifrån dom skickar den så att Du slipper betala moms två ggr. Dom låter tilverka en hel del grejor i USA o andra utanför EU länder o skickas grejorna direkt därifrån så åker man på momsen 2 ggr.(eftersom Du betalar till dom o då läggs den engelska momsen VAT på. Det finns en tysk kolfiberhuv till 850an - den kostar cirka 30'. Försökt hitta länk dit men den är tyvärr borta. |
|
|
Jag sitter och ransakar nätet oxå, på CA's stod det att VAT var inkluderat så då blir det väl inget extra eller? Jag har inte dragit något från utlandet innan.. Lite smuggelsprit men men ... ha ha No turbo just real power!! |
|
|
Vad jag menar är att om Du betalar prylen (inklusive VAT) till CA och den sen skickas tex från Taiwan eller USA istället för England så kan Du råka ut för att betala den svenska momsen också. Skickas den däremot från England eller annat EU land så slipper Du både tull och moms. |
|
|
Ok då är jag med skall kolla det tack... No turbo just real power!! |
|
|
Ingen som vet om det finns någon firma i Sverige som tillverkar kolfiber detaljer? No turbo just real power!! |
|
|
Ingen som vet om det finns någon firma i Sverige som tillverkar kolfiber detaljer? No turbo just real power!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.