|
|
|
|---|---|
| Nån som har erfarenhet av mekonomens sänkningssats till 318 coupe -94? Står att den sänker 30mm. Har även sett på andra ställen satser som sänker mer fram än bak, vad är att föredra? | |
|
Bilen är ju "by default" lägre bak än fram, vilket gör att det kan se konstigt ut att sänka lika mycket i båda ändar. Personligen tycker jag det är snyggare med mer sänkning fram än bak (så att resultatet blir att bilen blir lika hög fram och bak)... Rörigt =) //Koffe |
|
|
håller med Koffe... finast 60/40 :) går även bra med 40/20 King of the road |
|
| Tack för svaren, har någon nått tips om vart man köper en 40/20 sats billigast? | |
| Vet inte riktigt vad en sats från motornord sänker, men dom är billiga i alla fall. Runt tusenlappen tror jag. Gå in på motornord.se och kolla. | |
| var det ingen som hade nåra erfarenheter av mekonomens sänksats. var ju billigt tycker jag men det kanske är så att man får vad man betalar för?? | |
|
Mekonomens 30/15, 1904:- Motornord 30/15, 1300:- Detta är priser till min bil iof.... Har ingen kommentar till kvalitén (ännu)... Mvh Anders S. |
|
|
Motornord sattserna är "Lesjöfors fjäder". mvh Andy |
|
| Köp ingen billig skit bara. Micros sänkningsfjädrar går i regel av efter bara nåt år. Man får som sagt vad man betalar för. | |
| Men hur blir det med väghållningen med original dämpare och sänkningsfjädrar? En polare sa att väghållningen skulle bli mycket sämre än original. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.