|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet hur man tar bort lyktglaset på en 99ans 740? Finns det någon justering utav helljus? Det sitter xenon på halvljuset. | |
|
Tyvärr är justeringen av helljuset samma som halvljuset... För att ta bort glaset monterar du först bort hela strålkastaren - ganska enkelt. Glaset sitter sedan med metallsnäppfästen typ. Har för mig det är någon plast man måste kränga bort först bara. Sök på forumet så hittar du beskrivning av hur man monterar bort strålkastaren. Kommer inte ihåg alla detaljer exakt nu är jag rädd för, men det är en metall-list som man tar bort under lyset genom att skjuta dessa in mot mitten/grillen. Sen sitter det ett par skruvar under (Torx 25 tror jag) in-under. Och så är det ju ett par skruvar/muttrar från ovansidan. --- Min bil: Länk |
|
|
>Johan_S Tackar, ska söka lite =) |
|
|
just ja, det är som ett "skjutlås" bakom metall-listen som låser mot framskärmen. Dra det in mot mitten också. Jo du ska förresten börja med att plocka bort blinkersen. Det är ett hål ovanför blinkersen i framskärmen som du sticker ner mejseln i. Lys med ficklampa så ser du skruven. Tror nästan jag fått med allt nu =) --- Min bil: Länk |
|
|
Skriver ur minnet, jag gjorde det på min 740 -95 för ett år sedan... 1. Bort med blinkers. Ett hål ovanför blinkersen i framskämens skåra för huven. Lossa skruven ca 10 varv, sen ska du kunna dra blinkers framåt. 2. Lossa två torx-skruvat under lykthuset. 3. Lossa två stjärnskruvar i husets överkant. 4. Lossa elektrisk anslutning och dra hela lykthuset framåt. 5. Lossa plaststycke, har för mig att det är tre stjärnskruvar. 6. Tre klämbleck i överkant och tre därunder håller glaset på plats. Lossa blecken försiktigt med en skruvmejsel, bänd försiktigt till de lossar. 7. Lirka loss glaset. Det sitter en packning mellan glaset o lyktan, passa på och byt packningen när du ändå e i farten, den är billig! Good luck! |
|
Scheckheft |
bilder: Länk |
|
Tackar för mycket hjälp En liten fråga bara, kan ballasten till xenonljusen hänga kvar vid demonteringen ? Dom sitter på undersidan av lykthuset |
|
|
Det tror jag den gör, kommer inte ihåg riktigt, men du ser ju.. Det är bara att lossa den stora kabelanslutningen och de skruvar som nämnts ovan så är hela huset borta. Ganska säker på att ballasten sitter kvar när jag tänker efter. --- Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.