AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.591

Ny 2,0d till X3:an

Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Är lite inne på att skaffa X3:an med lilla dieseln. Är det någon som vet om 2,o dieseln som sitter i 1:an kommer att finnas tillgänglig till X3:an?
Fu
9
Full fart spar tid
X3 G01 M40i - 18
Hej!

X3 modellår 2008 med produktion från vecka 36 kommer att finnas med den nya 2.0 dieseln (177hk) och även med automatlåda, gå in på www.bmw.de och klicka på X3 i huvudmenyn och sedan finns det till vänster på X3 sidan modellalternativ och priser i Euro för bilar producerade från September 2007.
Tyvärr så är BMW Sverige tröga med uppdateringar om nya modeller, enligt en tysksida om BMW så är det 13 veckors leveranstid på vissa X3 modeller och jag tror att just den nya 2.0d kommer att sälja bra, så BMW Sverige borde uppdatera priser och modeller så man vet vad kalaset kommer att kosta om man vil slå till och handla.

Sk
209
Sköll12
Bmw 120i - 05 Alpinvit
BMW X3 2,0D -12 Alpinvit
Ja, nu hittade jag sidan. Tack för informationen. Ja, jag kan tro att lilla dieseln med den nya motorna kommer att sälja bättre än den gamla. 13 veckor tycker jag är rimlig tid för leverans. Blir till att se över utrustningslistan. Tror inte att X3:an med den nya dieseln blir mycket dyrare än den gamla. Skulle tippa på 5-8 tusen dyrare. Det är klart,med lite utrustning sticker priset iväg som en raket ändå.

Det viktiga här tycker jag är att man äntligen kan få en bra låda till den lilla diesel motorn.
Manuell låda till den installationen är inget alternativ. Tyckte riktigt illa om 2.0d med manuell låda, men med automat Mums! :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.