|
|
|
|---|---|
Viper89 |
Jag kan inte vicka(fälla) passagerarsätet i min E30 318 jag har nu. Det var likadant på min förra 320 fast då var det på förarsidan. Någon som vet hur man ska göra när lite våld inte ens funkar? Tacksam för hjälp! |
|
Känn under sätet om inte fjädern som sitter där har hoppat av. Gör det på min då och då. Bara lirka tillbaka. |
|
Viper89 |
Om du menar fjädern till själva handtaget man lyftar så sitter den på sin plats. Man drar upp den och sen när man ska vicka så tar det bara plötsligt tvärstopp. Som att det inte borde gå att vicka. |
|
På min är det likadant men det är vajern som gått av i nedre fästet på stolen. Skruva bort plastkåpan som sitter där vid handtaget och kolla. |
|
Viper89 |
Okej, ska göra det. Återkommer. |
Viper89 |
Man blir ju less för mindre, det är redan nån som försökt sig på att skruva där och den personen har ju förstört hela skruven så det gick ju inge vidare att få fästa med en skruvmejsel där inte. Det är ju ingen barnlek att ta loss hela stolen heller, man kommer ju inte åt med skiftnyckel.. nån som har tips? |
| Tror inte att den där plastkåpan sitter så himla hårt....Det är en JÄTTEplastskruv där som man kan öppna med en femkrona eller enkrona....Annars är det bara att vålda lös den och sen fästa den med nått annat...Fick göra det på passagerarsidan. | |
|
Plastkåpan går som sagt att vålda loss, sitter enbart med en plastskruv. Stolen sitter endast med fyra 17mm bultar i golvet. Inte alls svårt att ta loss. Glöm inte att lossa stolsvärmen bara. Kolla sen noga över länkaget och vajrarna (som brukar gå av). Ta loss bakstycket på stolen så ser du mycket bättre. Passa även på att skruva åt muttrarna som håller ryggstödet på plats, 2st, dessa har en benägenhet att lossna. Använd Loctite! |
|
Viper89 |
Tack för alla tips grabbar, ska dra och köpa lite lednycklar på måndag så man får loss stolarna. Ska försöka vålda loss plastkåpan lite senare idag också ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.