AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.030

Delningsfilter var?

Tjena!

Nybliven medlem här på forumet, lika bra tänkte jag eftersom det är man kan få reda på sånt man behöver... :)

Ok till problemet. Jag håller på att trassla bland högtalarkablarna i en 325 -94 Cab, problemet är att det är någon stjärna som har mekat runt innan och det är en soppa bland kablarna. Jag misstänker att det finns ett delningsfilter någonstans som jag skulle vilja hitta utan att behöva skruva isär HELA bilen, någon som vet var ett sånt gömmer sig på en cab?

Mvh
//Micke
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Hur många högtalargaller har Du i förardörren, 1 eller 2?

Carl
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Om du har stora ljudpaketet sitter det ett slutsteg i skuffen, sedan går det kablar till samliga högtalare därifrån. Har du två högtalare i framdörrarna så sitter delningsfiltret på diskanten. Sitter inte slutsteget i skuffen under tyget så finns det kanske undet baksätet.

Jag har själv tagit bortslutsteget och kopplat ihop kablarna till högtalarna så jag kan använda bilstereons egna förstärkare. Men som sagt, det är en massa kablar om du har stora ljudpaketet..

/Daniel
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Har du 1 högtalare i dörren så behöver du inte leta efter något slutseg, för då har du inget. Så endast om du har 2 högtalare i dörren.

/Daniel
__
52
__E30__
BMW 318i-84
BMW 318i-88 med M10 (på ingående)
Vore jag dig hade jag rivit ut allt ändå och gjort om det, om det bara är en soppa ändå :P Men det är ju bara min personliga åsikt.

Mvh / Anders
Tack för svaren så långt! :)

OK det är 2 högt i framdörrarna & bak.
Har inte plockat bort dörrsidan men däremot panelerna bak(enkelast...) & dessa högt. har separata kablar till bas/diskant och därför tänkte jag att det måste sitta något delningsfilter någonstans. Under sätet bak finns inget steg. bakom vänster sidas panel bak finns en låda med lite kablar till men den är i plast & känns inte riktigt som något slutsteg. där bak har jag tagit bort massa grejjer men inte hittat något slutsteg...

Så kan man ha ett "större" högtalarpaket men utan slutsteg & bara filter möjligtvis? Ett filter kan man ju gömma vart som helst nästan... Det är en tyskimporterad bil så det kanske är något special med den???

//Micke
Hehe Anders det är ju en idé :) men jag vill ju bara att ljudet ska bli rätt med så lite arbete som möjligt, det är ju bra väder & då vill man ju åka & inte stå & trassla runt i bilen :)

//Micke
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Steget på e36 cab sitter inne i ryggtöde. Jag tror Du behöver ta bort själva ryggstödet för att komma åt.

Carl
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
En skiss på ljudsystemet i e36 cab:

Länk

Carl
Tack för insatserna Carl, jag har varit lite sysselsatt med andra prylar här under helgen & så, har inte blivit något trixande med stereon... Ska kika på bitarna snart förhoppningsvis. Men som sagt stort tack för hjuälpen så här långt!

//Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.