|
|
|
|---|---|
Viper89 |
Kommer jag stöta på några större problem om jag börjar riva ut mattor etc, vill bara ha ren plåt i bilen till sist :) |
|
Asfaltsmattorna är f*n inte roliga :P Spackelspade och hammare..ev hårtork/värmepistol...Vissa partier är så torkade att det lossnar stora kakor medans andra bara smular och är sega. Tog bort lite grann i min gamla e30. Ett tråkigt jobb, men för mig ett måste då det kommer bli racer av min. Fullbur lexanrutor 4 punkts och kolfiber huv lucka 60/40 sänkning mm. Lycka till! Mvh / Anders |
|
Viper89 |
Låter inge vidare skoj inte, vi får se om jag orkar ge mig in på nåt parti. Vad ska du ha för snurra i din maskin då? |
|
Det blir faktiskt bara en vässad M10.... Iof räcker det för mig, men lessnar jag så finns det alltid överladd ;) det recept som byggts nu är följande: Block 1.8 Balanserad vev Lättade Viktade stakar Högkompskolvar Större insug REJÄLT lättat svänghjul ny oljepump 292* schrick-kam Öppet avskärmat filter Extraktor 4.2.1 2.5" rör fram till slutburk uppställt soppatryck samt helrenoverad med kedja lager ringar packningar mm. |
|
Viper89 |
Bara och bara det där kommer nog skjuta på så det räcker ett tag i alla fall :) |
|
Haha jo iof det är ju sant... Nu sitter ju motorn i en standard e30...min blivande vinterbil haha....och helt död är den ju inte för att vara en 1.8 :P Kommer nog bli mycket rolig körning framöver när bygget är klart och motorerna skiftade. Jo OM du nu ska börja skrapa lite i dina mattor så börja vid pedalerna för där var det fuktigt på min så det vara bara att bryta lös stora kakor. Vad har du för planer med ditt bygge eller din bil? |
|
| (Du har fått gb-inlägg) =) | |
| Använd en värmepisol med HÖG effekt sedan stämjärn & spackelspade! | |
| eller om man har tillgång till tryckluft borr med underedsmassa bortagnings trissa! då äre ju bara att köra på! | |
|
jpn: Vad är det bästa utvöer det för att få bort lim och dyligt? krulltrissa eller sandpapperstrissa eller vad det nu heter :P Om man bara ska ta bort limrester och sådant. |
|
| om det bara är limrester du vill ta bort så finns det vad vi kallar dekalborttagare! är en rund trissa i gummi som man använder och kör på låga varv med! grymmt bra för att ta bort dekaler och lim utan att skada lacken men om du skall ta bort limrester där du vill ha plåtrent spelar det ingen roll ju om du använder slippapper och slipar bort det eller använder "krulltrissa" | |
|
Ahjpn: okey =) Tack så mycket för svaret! Mvh / Anders |
|
| Tur att man kan skriva bra ibland :P haha | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.