AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.186

Liten baslåda till X5?

In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Jag letar efter en liten och smidig baslåda till min X5:a. Hur funkar orginalbaslådan som sitter bakom höger lucka i bakluckan? Vad kostar den och är den prisvärd? Har någon kanske en beggad till salu?
Finns det något alternativ som inte syns och tar plats? Jag orkar inte gjuta en låda i reservhjulsbaljan men köper gärna en om någon har en till salu. Om jag inte hittar en aktiv låda, går det då att koppla in sig på orginalslutsteget?

Mvh Ingo (tillbaks efter flera års frånvaro :)
Orginallådan låter efter min mening inget vidare om det är riktigt saftig bas du saknar, desutom säkert svindyr och sen e jag nästan säker på att du måske ha en DSP förstärkare för att driva de två basarna i plastlådan.
NonDSPförstärkaren har inga outputs för subwoofer så en separat e nödvändig.
Det finns firmor i USA som säljer färdiga kit med låda och förstärkare att montera i utrymmet höger sida bak. JL Audio, BSW etc
Eller bygg din egen låda, köp en bra bas och förstärkare och koppla inn den i det befintliga kablaget.
Kolla mitt bygge. Länk
Länkar:
Länk
Länk
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Tackar och nice instalation i din bil!
Oj inte så billiga färdiga lådor. Man kommer nog betydligt billigare undan om man bygger själv. JL's lösning var snygg men BWS såg robustare ut. Har du mått på din låda man kan få alt. är du sugen på att bygga en låda för en peng?

Mvh Ingo (tillbaks efter flera års frånvaro :)
Nä de e inga billiga grejor, men bara det att det finns.....
Lådan bygger du lätt själv efter denna model:

Länk

Kom ihåg bara att val av baselement skall stämma med lådvolymen.

Sök på x5world.com och du finner allt du behöver........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.