AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.057

Elspeglar ur funktion E30

Ma
96
Matte_J
Bmw 535dT -09
Precis införskaffat mig en 318is, efter några års frånvaro från dom!
2 problem på den dock, elspeglarna är ur funktion, har mätt på kontakten till "kontrollpanelen" och de kommer fram ström. Vart börja leta? Säkringen är hel.

Problem 2: Kupefläkten låter som en jäkla helikopter när man drar igång den, börjar ta slut eller? Kan man smörja den eller nåt så den håler ett tag till tro?

MvH Mathias
__
52
__E30__
BMW 318i-84
BMW 318i-88 med M10 (på ingående)
Hejsan!

1. Har du ström fram till speglarna? det kan inte vara någon kabel som gått av där vart kablaget löper in vid gångjärnen? Riv dörrsidan och börja leta efter brått på kabeln som löper ifrån reglaget. (Tolkade det som att du hade ström där vart man justerar).

2. Kan vara något skit i den...Du öppnar en liten lucka på torpedväggen just under schassinumret......sitter med några skruv..där sitter fläkten. Har för mig att den bara sitter med ett spännklips. Klicka lös det och dra ur strömkontakten så kan du plocka ur den och grejja ev smörja upp den. Eller öppna bara och sprejja in 556 eller siliconspray på den.

Mvh / Anders
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
1. Det sitter en skarv på dessa kablar vid gångjärnen. Lirka bort gummiskyddet och ta isär kopplingen, det är säker ärgat där.
Hade de felet på min E30 när jag köpte den.

328: Länk
318: [Avställd] Länk
/Jonsson
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Har du tur går kontakten som Jonssnon talar om att få isär hel, men det är en tämligen vädelös historia med väldigt klena stift som ärjar sönder, på min maxutrustade 325a var det inte mindre än 21 kablar, jag fick klippa av allt, skarva dom och uppfinna en egen tätning, tog typ en hel dag =(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.