|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra med er vad ni tycker att ett M-Emblem bak på bilen betyder? Alltså bara ett M och ingen 3a eller 5a. Säger ni att det är M3 eller Motorsport eller motorbeteckning? Är det okej att ha M-Emblem på en bil som inte är M3 eller liknande? Alla säger olika så tänkte höra vad ni tycker. // Niclas | |
Mattias_johan |
Dett är upp till var och en tycker jag. Tror detta även kallas märkestrimning. Min personliga åsikt är att jag tycker inte det passar. |
|
Enl. mina kunskaper så har tom. BMW satt "M" märke på vissa bilar med M-paket. Men på en bil med standardkjolar osv. så hör INTE något "M" märke hemma alls. Slutsats har din bil M-paket så tycker jag att du har rätt att ha ett enkelt "M" där bak om du vill. Dekaltrimmning är bara trist att se. När jag köpte min fd. 328iC -97 med M-paket så hade förra ägare satt dit "M3" och visst den va fullt M utrustad men det va ju ingen M3:a ;). Jag tog bort M3 emblemet och fortsatte ist. med att byta till M3-inredning, montera Motorsportvingen osv. ;) Inte många på gatan som kunde skilja den från en M3 då. Mvh Jimmy Länk |
|
|
Mattias_johan: Tror du missförstår Niclas lite... är ju inte märkes/dekaltrimmning om han endast sätter ett "M" på sin 325 (om bilen nu har fullt M-paket). Länk |
|
|
Det jag inte gillar med nuvarande Audi's med S-Line paket är alla S-Line emblem som kluddar ned karossen. Därför gillar jag den mer diskreta stil som BMW's M-paket ger med endast små ///M-emblem på fälgarna (utvändigt). På en ///M-bil är det OK med ///M-emblem på bakluckan, att BMW fabriksmonterat det på vissa icke-M3-e36 måste tillskrivas på tillfällig förrvirring? :D Mvh, /Wille |
|
|
Jo precis. Fullt M-paket utanpå med kjolar,bakljus osv. Känns tomt med ingenting alls, men vill inte ha 328 bak på bilen. Inte heller AC Schnitzer eller liknande vill jag ha för det stämmer ju inte. // Niclas |
|
|
Oavsett bil, vill jag mena att ingen dekal hör hemma på bakluckan, vare sig det är 325 på en 325 eller M på en 325. Och om man nu mot förmodan ska ha sitt emblem så ska det endast vara M på en M-bil. 325 på en 325. Det jag skulle kunna överväga är kanske att sätta vanlig E36-optik och 320-emblem på en M3. |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ett M på en bil som inte fått det i produktionen,kan ju väcka olika känslor! Vissa tycker att det är fånigt,medans vissa tycker att det är snyggt/tufft. Själv tycker jag det är upp till var och en om de vill ha det! Själv uppfattar jag det som en hyllning, och ett önskemål om att få äga en egen M bil! MVH Patrik "Snart gift!" |
| Jag skulle i allafall aldrig sätta på bara ett M märke bak på någon BMW. Tycker det är snyggast utan märken | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Min har bara ett M-märke bak!! Och så ska det vara original! =) MVH Patrik "Snart gift!" |
|
Om det är en bil med t.ex. M-Chassi eller annan M utrustning tycker jag det ok med ett M efter modellbeteckningen. Trådskaparens baklucka skulle alltså prydas med 328iM eller möjligtvis bara ett iM. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Har som sagt allt M-optik som jag tror man kan ha. Inklusive lysande växelknopp, små M-dekaler på listerna, svart/grått innertak osv. Vet dock inte om det är M-Chassi. Dekalen där bak satt där när jag köpte bilen och har inte tagit bort den ännu. Varför frågan kom upp är för att det var några som var druckna och dryga på en Shell mack i helgen och sa att det där är ingen M3a utan en 328. Sa då att vad jag kan se så sitter det faktiskt ingen 3a bakom M-emblemet. Men jag kanske har gått och fått väldigt dålig syn på senare dagar. Och om ni inte hade kollat upp regnr så hade ni aldrig sett skillnad på min 328 och en M3a, och så länge ni åker i eran 850 Kombi så är min M-dekal som bara blir mindre och mindre det ända ni kommer se. Dekalen får sitta kvar tills bilen ska lackas nästa helg, slipper putsa bort rester efter dekalen. // Niclas |
|
| går bilen fortare med ett ///M? | |
|
Nej det tror jag inte. Har i och försig inte provat 0-100 km/h med och utan M-emblemet. Kanske ska ta och göra det ? |
|
|
Niclas, försök strunta i dryga Volvo ägare. De fjantarna har nog de flesta BMW ägare råkat ut för. Faktum är att varenda gång jag blivit påhoppad har Volvo på ett eller annat sätt varit inblandat. Från gubben på macken med en helt ny S80 till småglinen ståendes i en hövagn som högljutt skanderade att BMW är skit Volvo är bäst när de såg mig. Men jag håller med småglinen, Volvo är bättre än BMW... på att plöja, för det var väl Volvotraktorn som drog hövagnen de menade eller. =) Gillar ditt svar Niclas, skitsnackare skall hållas kort. På frågan "Hur fan har man råd med en sådan här" brukar jag svara att "Det drabbar ingen fattig" Sen brukar det liksom vara slutsnackat. Men visst är det ett märkligt sätt en del har. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att fråga samma sak tillbaka till personen som oftast har en Volvo som kostar mångdubbelt mer än min 10 år gamla bil. Men visst är det tråkigt att ens val av bil skall kommenteras med sådant avsky hos vissa människor, ibland tar man rätt illa vid sig, även om man vet att det bästa man kan göra bara är att ignorera dem. Så kör du vidare med ditt M på bakluckan och skit i vad folk tycker. Jag tog bort mitt på min 318 is, men det var bara för att det satt upp och ned. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
| M helt okej om den är utrustad med Mpaket ,men att sätta siffran också är så jävla löjligt så kan skrattar ner sig. Pinsamt :P | |
|
känns som att om det sitter från fabrik = helt ok. eftermonterat av nån ägare = mindre ok. my 2 cents. /mvh jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.