|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har märkt att min mittkonsol, vid växelspak osv, blir relativt varm efter någon mils körande. Är det vanligt eller är det något som är fel? Är väl växellådan som sitter där under eller är det från grenröret värmen kommer? | |
| kardanen går där de e därför har ja hört min blir så me iallfall knoppen så va de på min supra innan me | |
|
Du har en varm motor precis framför växelspaken och växellådan, kan det möjligtvis inte vara den som ger värme, eller???? E30 har större tendens att bli varm just runt växelspaksknoppen vid längre körning, så har det iaf varit på alla jag har ägt. det framkommer på E36 också men inte lika mycket... /Daniel |
|
| danragn: Jag upplever precis tvärtom, att E36an är värre än min E30 :) | |
| Jo jag får nog hålla med dig gallardo, har aldrig ens tänkt på att min e30 blir varm.. Och vi har ju likadana bilar :) | |
|
Kolla att isoleringen sitter som den skall. Skall vara en gummihätta över växelspaken och en skumgummigrej runt om. Där blir skitvarmt. Jag drog av en låsring och skulle pilla tillbaka den vid varm motor. Jag fick vackert vänta tills det blev kallt. Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
|
Har haft, 323 325 320 och 318 E30 och dom har blivit varmare än mina 316 320 325 och M3 E36 som jag har haft.. Som torbörn säger så kanske insolering eller avskärmingsskölden är borta? /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.