AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
765

Svårstartad ibland

We
41
Wesse
525i Touring -93
Har en -93 525 vanos som är svårstartad ibland, har märkt mest när bilen varit körd för nån timme eller två sen. Får gnugga som tusan på startmotorn innan den kommer igång. Vad göra??

Hej!!
Har precis samma problem med min 520. Det är jäkligt irriterande. Min startar ibland direkt, ibland inte direkt.... Har svårt för att hitta något mönster. Det gäller både kall och varm motor. Har hört att det kan vara luftmassemätaren men jag vet inte hur man kollar den. Skriv gärna om du kommer på felet.

Lycka till!!
KL
194
KL
525 TDSA Touring -93
Pröva att ge fullgas när du startar, det kan vara spridarna som läcker, då blir den sur när den står en kortare tid, men hinner "torka" om den står längre..förutsätter ju att man har en gasvajer dock.. vet inte hur det är på era bilar..
Det kan inte vara lamdasonden eller någon annan sensor som Ljuger om motorns temeratur och därmed ger fel blandning vid start!

-ridern-

525i 1990 24V
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Hej! Även jag har samma problem på min 525 -90 (M20-motorn.) Jag har nyss servat, dvs. bytt olja, filter, luftfilter, stift m.m. Men den är fortfarande lika seg att starta när den är "ljummen." Jag vet inte vad det är för fel. Någon som vet?
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Tja, ja har åxå samma problem på min 518i -90. Jävlit irriterande faktiskt!
hostar sig lite.....samma problem här =/ de e ju pinsamt när man e på stan eller så där de e mycket folk å så får man stå å nöta sönder start motorn nästan...inte rolit alls....hjälp oss nån som e en j-vel på Bmw Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
tjerna killar... jag har samma på min och jag har provat med en annan luftmassemätare och provat allt annat jag kan komma på men inget har hjälp.
Vore oxå tacksam för svar.

MVH Jesper Skoglund

"IF You Can´t Race It...
Style It"
-:BeeMWe:-
Hehe mr speed, är det inte din 535a som är till salu :) Regel nr 1, aldrig säga i forumen vad för problem man har med bilen ^^

hehe... jag tänkte bara tilläga att min förra bil var sådär, och jag fick rådet om att det är en backventil till pumpen som slutat funka, dvs soppan rinner tillbaka.. om den startar bra vid kall kan detta bero på att den får mer soppa då pga kallstartsventilen, det känns inte som det går ihop eftersom den borde starta lika dåligt när den är kall(det gjorde inte min) men det var dom råden jag fick.

535an däremot startar alltid efter 2-3 varv på startmotorn, helt klockrent.. är så jävla skönt ;)

/mvh jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.