|
|
|
|---|---|
|
Länk Den verkar fin iallafall och lågamil verkar den ha, vilket är bra! | |
|
Min bror skulle köpa den bilen och vi körde 40mil enkel väg. Skick utvändigt (lack)ok, en bula på h. framskärm, bak bromsarna slut och rostiga, däck slut. Men problemet va att motorn rasslade (kedjespännaren?? kanske) och knackade vid tomgång därför blev det ingen affär. Killen som äger bilen hade inte kört eller hört hur någon annan M3 låter och trodde att bilens motor skulle låta så. Han skulle in på verkstad och kolla bilen men vet ej om han gjort det. |
|
|
Jasså... Jag ringde och pratade med honom och han sa att det inte vart något rassel i motorn eller knackande ljud!!! Men han sa iallafall att Kliman inte kylde iallafall. Hade tänkt och åkt 60 mil enkelväg i helgen............ Men gick den bra annars? Tackar för tipsen iallafall! |
|
| Den gick ok, men som sagt det var själva knacket som gjorde att vi tappade suget. Rasslet hör man tydligt in ifrån bilen när man gasar, rasslar varje gång man gasar precis som om kedjan inte är spänd, det kan ju vara spännaren. Du kan ju nämna för säljaren att du har hört att den skall rassla och knacka och höra vad han säger om det. | |
| Glömde nämna att kliman kylde när vi tittade på bilen men han hade fyllt den veckan innan. | |
|
undrar bara på en sak ang. den m3:an. Grillen på bilen...det är ju dom gamla njurarna, ska de inte sitta dom nya, mer rundade på 96 eller kom de 97 ? |
|
| Det var inte så att motorn hade lite oljud för sig när den var kall bara? Kan vara några kåpor i motorrummet som sitter lite löst också är ju ändå en 96:a. Fast vad man läser här så verkar den inte vara i så ypperligt skick som säljaren beskriver. | |
| Nya njurarna kom 97 | |
behrozosogh |
tja! vilken stad är bilen i ?? jag kan kanske titta på den åt er eftersom jag bor i östergötland. tänkte om det e till hjälp! Catch me if you can.. De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn |
|
Den ska finnas i Norrköping, vore snällt om du kunde kolla på bilen/motorn! Men den ska väl inte knacka på tomgången eller är det kedjan med? |
|
| Vad kostar det ev med ny kedja + spännare? | |
| Spännaren får du ge runt 1k för, slängde dit en ny på min m3e30 för ett tag sedan. Kedjan kan jag dock inte svara på men jag tror den ligger runt detsamma faktiskt. | |
|
For att byta kedjan om den e dalig sa maste du riva hela motorn. |
|
|
Ojdå..... Funderar på att köpa en Bmw 330 istället... Skönare med lite nyare bil (och mindre problem). Var och testade en 530(till brorsan) och den gick faktisk mycket bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.