|
|
|
|---|---|
| Vad händer på semesterturen när man är trött efter 10tim på astridlindgrens värd.Torkararmarna pekar åt alla håll efter spolning av framrutan :(( Undrar om fler har haft problem med torkararmen till förarsidan.på min glappade det mycket när jag tryckte tillbaka staget i kulan.Får be dom byta staget när bilen skall på service nästa vecka.MVH Torby | |
|
Hahahaha, jo jag känner igen det där. Samma sak hände mig på Öland ung 5 dgr sedan, mitt i värsta ovädret. Kanon timing! Glappade också för mig när jag satte tillbaka den. Ska be dem byta ut staget nästa gång bilen är på service. "a human being can change the circumstances in their life, by changing the attitude of mind" |
|
|
Hände på min 520, också det i höjd med Vimmerby!! Jag tryckte la i lite fett i ledan, tryckte i kulan och klämde åt försiktigt med en polygrip. Höll bra. /Johan |
|
|
e39 har haft problem att torkarna i fram "korsar" varandra kan nästan till hundra procent säkerhet säga att ni tre som åkt på det här så är det kanske torkarmen på passagerar sidan? // mvh Stefan |
|
|
Jag hittade hur man byter länkarmen till torkare under mekartips. Kostade 110kr ink moms på BMW för delen. Väldigt enkelt att byta. När det gäller att de korsar, Zeus, har jag läst någonstans här att det kan vara något i torkarmotorn som gått. Det gör att "gränsen" överskrids för var bladen ska stanna för att vända. "a human being can change the circumstances in their life, by changing the attitude of mind" |
|
| Nu är staget bytt 88+moms för staget.Om det lossnar igen köper jag helsats 1600+moms | |
|
Jag råkade ut för samma sak men jag kan inte få bort torkararmarna på min z4ra. efter det att jag tagit bort bulten sitter själva armen stenhårt. Måste man ha något speciellt verktyg eller är det bara att dra? |
|
| "Bilen", knacka lite lätt med en hammare eller annat verktyg på torkararmen över navet, så släpper den nog. Navet är lite lätt koniskt, så knackar du så brukar den släppa. Lycka till. | |
| alltså på själva armen inte på bulten? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.