|
|
|
|---|---|
|
det är så att jag äger e m3 e36 -94a men denna vill ja ju bara ha som busbil/leksak, så ja funderar på att köpa en 328 touring ja har ögonen på en fullutrustad 97a för tillfället den e max utrustad från fabrik ser ut o va riktigt fin den kostar 70k men ja undrar om någon vet om några vanliga fel på dessa e dom e bra köp mm?? eller ska man undvika den har gått 15000mil ser väldigt fin ut som sagt. tacksam för snabba svar mvh gabbe | |
|
jag är jäkligt nöjd med min 96:as 328 touring kör man snällt så pendlar man på 0.8l/mil om det är landsvägskörning, helt ok imo |
|
|
70k...kanske lite i övre taget men som sagt är det ett riktigt fint ex, o har den utrustningen du vill ha så är det ofta värt att lägga ett par kronor mer på en fin bil är att snåla o få en med skavanker man bara kommer att störa sig på iofs så tittade jag på en 328Touring -99 i vintras kanon skick o 15000mil den gick för 57000 vet jag. ! 15000 mil är inget att oroa sig för, skulle nog vilja säga att det är svårt att hitta en som gått mindre. Är iallafall nöjd med min 328T-97 som förgående talare så är det ju faktiskt snåla bilar med så stor motor! Fasen min ligger ju ca 3dl lägre per mil än vad min 855T5 gjorde! |
|
|
okej låter utmärkt jsså lite dyr säger du?? men på blocket ligger dom runt de verkar de som?? mvh |
|
|
hmmm.....kanske var lite snabb att döma ut priset (gjorde en liten kik på blocket) var väl kanske lite bortskämmd då jag kikade på den för 57k :) hoppas att du finner o köper en bil som du blir nöjd med...lycka till! |
|
yttryck |
daytona m3: svar på din fråga om vanliga fel på 328: touring: Rost, på dörrar, bagagelucka, brustna bakfjädrar, fönsterhissmekanismen, glapp i klimatdisplayen, du har den gamla manuella AC:en på din M3:a Kvittrande ventilationsfläkt. Se över glapp i framvagnen, oljeförbrukning. Kontrollera ifall vattenpumpen är bytt till den nyare varianten, känslig topp ifall motorn har gått varm.. /igor |
|
hur vet ja ifall de är den nya vatten pumpen som sitter på då? han har ägt bilen i ett år bara o den har funkat fint enligt honom han har bytt vissa saker på den minns inte va han skrev men den e servad av honom undfder hans ägo iallafall bilen ser ut o va i fint skick får väl se |
|
yttryck |
står väl i bilens service dokumentation, men det är ingen katastrof om han inte har bytt den.. det görs vid lämpligt servicetillfälle, OBS ! så länge inga symptom finns så behöver man i nte byta pumpen,, . |
|
70k tycker jag låter på tok för dyrt... jag gav 43k för min 328 sedan som rullat 17800 vid köpet. full dokumentation och import 99 (om jag inte mins fel) inte en rostfläck och går knäpptyst i motor, låda och på vägen.. helt orginal med tråkiga sommarfälgar iofs.. sport säten men ej skinn... kört 150mil nu och hittat ett enda fel.. det gnäller lite från kopplingen när jag kopplar ur.. knapt så man hör det. annars spinner den bara på... leta lite så hittar du säkert mer bil för pengarna! |
|
| kan tillägga att det inte är urtrampningslagret utan pedalstället skulle jag tippa på... | |
| jag har haft min 328ia touring i 3 månader. bästa bilen. | |
|
Samma här, har haft min i ett år men ligger nu på annons då vi behöver större bil... Min har jag bara bytt startmotor på, de enda som jag gjort under ett års tid.... Bilöen känns inte begagnad utan går kalas i motor och låda utan några missljud eller tick... Man kan inte tro att den har gått 21000 mil och är 10 år gammal, bilarna känns mycket tighta och fräscha... Sedan är de som sagt snåla, har haft många bilar men denna har avrit snålast på landsväg med 0,67 som lägst, volvos och audi som jag haft tidifare med 4,5,6 har inte varit under 1l blandad och 0,8 landsväg.... Måste säaga att de är mycket körglädje för pengarna, har en audi oxå och den är inte alls lika rolig att köra aktivt med, ahr även haft volvo kombi med mycket mer motor men de har bara varit roliga rakt fram och inte alls lika körglada som bmw´n, som sagt rolig och praktiskt bil trots ingen jättemotor... /Pär |
|
| hur e dom storeks mässigt i bagage o sånt då? vi har två hundar inga monster men ändå:) | |
|
Äger också en 328iT. Otroligt nöjd över bilen, har inte haft den mer än ca 4mån dock, men är jättenöjd. Har inte så mycket att jämföra med andra bilar ang bagaget, men jag tycker det är ganska rymligt, du får nog in 2 normalstora hundar där, ha en galler mellan dom bara. Hundarna ska sitta trångt i bilen, av säkerhets skäl när man krockar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.