AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
811

Vad är det för lampa som helt plötsligt började lysa

Visa användare
69
Robban_73
Bmw 528iA Touring -99
Bmw X5 sport -02
Hej allihopa. När jag nyss var ute och åkte så tändes helt plötsligt en gul lampa som jag tyckte föreställde en motor och nu kommer givetis frågan vad har den för betydelse... Orolig....
sk
135
skorpionking
540ia Touring -99
Den visar att något är fel med motorstyrningen tex kan de vara lmm de vare på min. Åk till BMW o läs av felminnet så kan de konstatera vad som är fel.

Peace=)
Visa användare
69
Robban_73
Bmw 528iA Touring -99
Bmw X5 sport -02
Ok tack.. för det svaret då behöver man ju inte vara orolig att bilen rasar ihop i allafall...
Visa användare
69
Robban_73
Bmw 528iA Touring -99
Bmw X5 sport -02
Är det någon som vet om det är lätta att komma åt lamdasonderna på min 540IA och om det går att göra rent dom eller är det bara att byta.. Robban.
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Jag vet inte hur trångt det är där dom sitter på din bil (förmodligen är det lättast att nå dom underifrån på en bil med V8), men att göra rent dom kommer garanterat inte att hjälpa! Det är byte som gäller.
Då det hände på min gick detta inte att utläsa genom ett Dis test men mekanikern visste att det kunde vara en slang som läckte.
En halv meter plastslang var allt som behövdes. (Sitter under motorkåpan)
Enligt instruktionsboken handlar det om dåliga avgasvärden varpå man genast tänker på Katalysator eller lamda...
Vet inte om samma fel uppstår på V8:an med slangen med det kan ju vara värt ett försök.
Visa användare
69
Robban_73
Bmw 528iA Touring -99
Bmw X5 sport -02
Tack för tipset Phaser jag ska genast kolla om det kan vara så att den dra tjuvis vid någon slang.. Robban
Visa användare
69
Robban_73
Bmw 528iA Touring -99
Bmw X5 sport -02
Hej igen. Nu har jag gjort ett diagnostest på bilen och det visade sig var en kamaxellägesgivare och att en lamdasond till förvärmen ger en dålig signal så det är väl bara att gilla läget och bytta till nytt... Robban...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.