|
|
|
|---|---|
|
Bilen har vart inne på BMW för byte av nedre sump packning, samt lite annat jox. Trots detta så ryker bilen efter "hård" körning. Gaspådrag från 70 till 140 tex sen när jag stannar bilen och kollar så ryker det från motor rummet. Oljan som läckt ut innan är borttvättad iaf det jag kunde komma åt. Det ryker från den sidan av motorn som är mot vindrutan. MAO bakom motorn sett från färdriktningen. Om huven är stängd så ryker det mest från höger sida, hjulhuset. Verkstaden borde väl kollat att allt är ok för jag lämnade ju in den för just oljeläckage, att jag sen misstänkte sumpen det ska ju inte utesluta att dom kollar igenom det andra eller? Sen har back lampan i panelen R-lampan vid backning slutat lysa den blinkar till när jag drar upp spaken i P läge. Det funkar att backa men ibland vill inte backen gå i utan man måste dra fram den till P sen tillbaka då funkar det. Inga växlar som hoppar i utan går som vanligt. Felminnet på hela bilen avläst, inga fel.. No turbo just real power!! | |
|
Skall tilläggas att det luktar olja om röken. Ingen färg alls på avgaserna och bilen går jämt och håller värmen på mitten av mätaren kokar inte och är inte för kall.. No turbo just real power!! |
|
|
Hej Ett litet tips det kan vara den övre sump packningen som fortfarande läcker. |
|
|
Jag tycker att det borde vara kontrollerat av verkstaden då jag lämnade in bilen för läckage men visste inte var det läckte. Man monterar väl inte på en nedre packning om man inte är säker på att den övre är hel? När jag var inne så frågade jag om den övre läckte men det sa mekanikern att det var det inte till 95% då skulle det ha läckt mer tyckte han. Ja ja bara att bita ihop, skall ringa dom i morgon så får dom ta in den igen och kolla på den, för det skall fixas mina bilar skall inte läcka, speciellt inte direkt efter ett verkstadsbesök. Tar tacksamt emot fler förslag till vad det kan vara. Kan jag kolla själv på något sätt var det läcker eller måste man montera ner? No turbo just real power!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.