|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Jag är ny här på forumet men jag har ganska plötsligt blivit intresserad av den bil som står i topic och vill gärna veta för- och nackdelar om den :) Är det svårt att hitta en 325 e30 som gått under 16k mil, utan skador (rost) och som har en fin motor? Vad för pris ska det vara på bilen i så fall? Jag har sökt på blocket och jag hittar fan bara cabs som har gått miljontals mil och det är jag inte ett dugg intresserad av. Jag kan tänka mig att ge max 35-40k kr för bilen. Hur många hästar går det på bilen, i original skick? Om ni tycker att jag är ute efter helt fel bil så rekommendera gärna något annat, men det jag söker främst är en bil som ser sportig ut, har lite power och är billig i drift. | |
|
Ska du hitta en E30 med mindre än 16000 mil idag så är det mest troligt bland cabbarna du får leta! Dessa går ju oftast bara halva året och samlar på det sättet inte mil som en med tak. Beträffande tekniska data och annat rörande begköp, så kolla in modellguiden och begagnatguiden här på Autopower. |
|
| Man tackar. | |
| De finns ju... Så om man har is i magen så letar man på istället för att köpa nån rullande rost-pråm... Köpte en 325 touring -89 för ca 3 år sedan med 16000 mil på mätarn... Svensksåld och HELT rostfri... Så de finns där ute... leta på. | |
|
Jodå dom finns men är sällsynta som sagt. Jag har en touring som bara har gått 10500 mil. |
|
|
Angående 16000mil så förstår jag inte riktigt hur du resonerar, skick före mil på en så gammal bil är det som gäller. Tex min 535a inhandlades vid 15699mil och inom ett mycket kort intervall byttes; kylare+termostat+kylarslangar+fjädrar fram+hardyskiva. Numera vid 26000+mil har ingenting gjorts åt motorn (förutom service), det enda är dämpare fram+fjädrar fram, batteri, däck samt en del rostlagning. Just efter ca 15000mil finns en hel del som kan behöva bytas så man ska gå betydligt mer på dokumentation och skicket i övrigt än vad miltalen säger. Ofta byter man många dyra grejor innan 20000mil så en välvårdad 20000milare kan vara kanon och betydligt bättre än tex en 14000milare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.