AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.377

Missljud vänster bakhjul, E34

sl
23
sledge
535i -92
Hej!

Har dragits med ett missljud från vänster bakhjul på min E34. Trodde i vanlig ordning att det skulle vara en sten som kilat fast, men efter ett par veckors körande nu vägrar det ge med sig. Det är ett inte särskilt högfrekvent ljud utan snarare "tjoff tjoff tjoff" som låter i takt med rotationen. När jag ändå hade bilen uppallad för några dagar sen för att spänna handbromsen testade jag att rotera däcket för hand, och det är ett nästan skrapande ljud vid ett speciellt läge av rotationen. Tyvärr hade jag inte tid att undersöka felet närmare just då. Bromsskivorna är fräscha och inga ojämnheter i bromsverkan.

Därför vore det toppen om jag kunde få några tips på vad jag ska titta på när jag nu tar itu med problemet.

Tack på förhand,
Daniel
Mr
6
Mr Cooper
Alpina B10-90
BMW 540i Touring-95
Kolla om det är bromsbackarna till handbromsen( det var så på min bil, köpte nya bromsbackar och smörjde upp länkaget
, sedan var allt bra).

Mr
6
Mr Cooper
Alpina B10-90
BMW 540i Touring-95
det kan ju vara insidan av bromsskivan också(där backarna sitter)

Mr Cooper
Ett gammalt inlägg ser jag, men jag måste ändå fråga vad felet var? Eller om nån vet va de kan vara för jag har som det låter i beskrivningen ett liknande fel. fast på höger bak
sl
23
sledge
535i -92
Hej, det var antagligen som Mr Cooper sa. Jag orkade inte chansa utan böt faktiskt allt då jag fick ojämn bromsverkan uppmätt på den efterföljande besikitningen.

Gjorde rent oket, köpte nya skivor, belägg, bromsbackar och smörjde upp. Missljudet borta och bromsverkan på topp :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.