|
|
|
|---|---|
|
hej hej... vilken års modell av e39 är att föredra? ska man satsa sten hårt på face lift'en lr duger dom gamla? Om man bortser från de ekonomiska aspekterna dvs nyfiken.... mvh thommie | |
|
Tja!! Jag skulle nog satsa på 01 och framåt, utan tvekan!! En bilmodell är som bäst dom sista åren dom tillverkas :) !! |
|
| satsa på en 03:a min är snart till salu:) | |
|
okej men varför ska man satsa på en face lift? va skiljer förutom alla rent kosmetiska grejer? har ju en 02:a redan men ska handla en till....anledningen till att ja undrar är för ja har sett MASSOR med e39 mellan 96-00 som sett jätte fina ut, men knappt nån nyaare som de är nåt gjort med. så åter igen, vad skiljer dom åt?? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Från 99 kom Vanosmotorn, med lägre förbrukning som följd. Men fick ABS/ASC bekymmer med elektronicmodulen. (99--00) Skiljer en hel del i annat också rent elektroniskt. 98 är en väl fungerande årsmodell. faceliften är ju populärare men också lite dyrare än årsmodellen före, så det är "mera" bil för pengen med före -00 ///MVH Hasso Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
OBS dubbelvanos ska det vara från 09/98=99. var enkelvanos innan. ///MVH Hasso Länk |
|
okej, då är ja lite mera insatt... hur mycke sänker de priset om de ex inte är skinn i bilen? |
|
|
Vilket motoralternativ är du intresserad av? Peace=) |
|
|
Verkar inte ha någon inverkan på priset oavsett om bilen är Import eller vilken utrustning/motor den har. Kanske är den som är mer utrustad lättare att sälja.. Många betalar tydligen glatt ett högt pris för en Importbil med låga mil på mätaren ( hur orealistiskt det än är ) Medan de aktar sig för "högmilare"... |
|
|
" hur mycke sänker de priset om de ex inte är skinn i bilen?" När jag letade E39 fick jag känslan av att bilarna utan skinn verkade "iskalla". Det fanns några ex. som verkade riktigt fina som man valde bort p.g.a. avsaknaden av skinn, och de fanns åxå kvar till salu länge. Så man kan nog utnyttja läget om man siktar på ett ex & märker att den förblir osåld ett tag. . . . . |
|
|
har oxå märkt detta att bilen verkar bli kvar längre om den inte har mycke lull lull...har iaf hittat en nu ja verkligen föll för, trots grön textil inredning=) blir troligen en glaciär grön e39, 01:a |
|
|
Vill du ha diesel eller M5 kan man inte annat än rekomendera -01 modellen och framåt! Många av de fel som M57D30 dieselmotorerna (LMM och pumpar) Samt M5 motorerna (Oljeförbrukning/cylinderfoder) fått som anmärkning skall vara åtgärdade till faceliften -01 Tyvärr så är automaten på 530d samma klena variant i alla E39, oavsett årsmodell. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.