|
|
|
|---|---|
|
Har ett helt sjukt problem på min e36 -94 316i..!! när man stänger av bilen så lyser tripmätaren tills batteriet tar slut...eller det e inte bara tripen som är på utan det är ungefär som tändningen ligger kvar i första läget typ(radioläget).. har bytt tändningslås......har bytt databox...har provat att slita ut alla reläer men det ligger fortfarande kvar... någon som har en susning.....??? | |
|
Hejsan! Vet inte hur det ser ut på e36 men e30 har ju 2 kablage som går in till instrumenthuset där bakom. Pröva rycka någon av dom kontakterna och se om det slocknar. Sen kan du nog mäta och se vilket stift som har spänning på sig och följa den kabeln. Det enda jag kan komma på iaf :P Mvh / Anders |
|
|
tack ska prova det och se om jag kan hitta nått där... |
|
tornet |
Har du installerat en bilstereo nyligen och har du i så fall använt originalkontakterna eller har du klippt och skarvat? Jag gjorde fel en gång och lyckades på så vis lägga ström på instrumentpanelen, vindrutetorkarna mm. Detta var på min e30 318is men vet inte om det kan råka ända på en e36? |
| nej..stereon som sitter i är en original bandare...men jag har även slitit ut den..men som vanligt utan resultat.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.