|
|
|
|---|---|
| Vad bör man ge för en 523 -96? Sv-såld, 24000mil, 2 ägare, det mesta i utrustningsväg. Kända fel: ac:n kyler ej, autofunktion på kliman ur funktion, samt klassiska pixelfel på vägmätare och färddator. Kan tänka mig att dessa fel är rätt vanliga på 10 år gamla bilar, men hur mycket drar det ner priset? Bilen är i bra skick i övrigt. | |
| 50.000 - 55.000 ? | |
| 25 - 30 säger jag... | |
|
35-40 BMW CS #5139 |
|
|
35-45 känns rimligt beroende på skick m.m Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
| Ok, runt 35 hade jag tänkt mig själv. Felen får man väl leva med, kostar väl halva bilens värde att rätta till om inte mer? | |
| Frågan är ju vad jag skulle få för min 96:a, 523:a, 15 000mil, svensksåld, ett riktigt superkanonskick och dessutom en klima som funkar till 100%. 60? Hade hoppats på en 40 men jag verkar ha undervärderat min bil... | |
|
35 känns dyrt om det kostar 17,5KSEK att laga felen. Sannolikt billigare att köpa en som allt funkar på i så fall. |
|
|
Nja,allt under 35' torde nog vara skampris...Finns det öht någon som har fått under 35000 riksdaler för en E39?...nästan oavsett skick...tveksamt. Men visst,en sunkig E39:a utan fungerande utrustning och "rostig överallt" osv osv är ju ingen direkt höjdare till bil :) Men under 35000...njaeee.. Mvh Janne. |
|
|
Finns exempel på de som fått tag i hyggliga e39or för 35000. Finns någon som fick det här i Östergötland i någon tråd t ex. |
|
| Pixelfel är väl inte mycket att bråka om om man köper en bil till ett lågt pris... man kan ju inte dra av fullt för repiga stötfångare, pixelfel och jack i fälgar på en 96:a i 40 tkr-klassen... | |
|
Vad är då rimligt pris för denna långmilade 523? Förutsatt att den är i bra skick som det står i annonsen? Länk |
|
|
Svårbedömt, själv tycker jag att 97a väger tungt jmf mot 96a pga att sidoairbag är standard på 97orna. Kanske 30-35KSEK i slutpris. Jag gillar själv färgen skarpt, men den är inte så poppis bland det stora flertalet bedömer jag. |
|
|
Jag hade en 528 -96 med dåliga dämpare fram samt spricka i framruta samt den klassiska rosten i tanklocket samt en liten blema på framskärmen Fick 43 för den utan sommardäck det känndes lite och sved när jag sålde den med e39 marknaden verkar vara stendöd, jag fick kämpa ett bra tag för att bli av med den Endå hade bilen stora färddatorn all el funkade helskinn utan revor mm Så utifrån min försäljning skulle jag inte ge en krona mer än 35 för den bilen du beskriver |
|
| Jag betalade 39 000:- hos en bilfirma för min 520 -96 E39 för ett år sedan. Helt okej skick med tanke på att den hade gått 31 000 mil. Men det var en riktig snikvariant, ingen extrautrustning alls förutom det som ingick i alla E39:or. Ingen AC, stolsvärme, farthållare eller larm. Vanlig tygklädsel, plastratt, kassettradio. Sen dess har jag bytt väldigt mycket saker och snart ska jag sätta i en skinnklädsel. Om jag skulle köpa en E39:a idag hade jag satsat på en med större motor och med mer utrustning. | |
| Henkez vad är det som du fått bytt under detta år? | |
| Det är mest saker som mer utrustning t.ex skinnratt, larm, CD, skinnklädsel och att jag har stylat till den en hel del t.ex facelift -01 lysen, grill, sänkningssats, 18 tums fälgar, vinge och spoiler. Jag har inte bytt så mycket slitdelar, det enda är bromsbelägg och katalysator. | |
| Hur mycket har du kört med den då? | |
| Ungefär 2000 mil | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.