AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
758

Byte till EJ orginal stereo fast med ev orginal steg

Hej! Har en Z3M Roadster -99 som har bas mellan stolarna. Har inte en susning om det sitter ett extra steg som driver det? Min fråga är kan man sätta dit en annan stereo med mer effekt eller skjuter jag sönder det steget? Kan man ta bort det isåf? Vart sitter det?

MVH

Henrik
Jag har bytt stereo till en Sony GT710 med 4x52W, allt fungerar visserligen men jag var aldrig nöjd med standardljudet ändå så det blir en ny sub så snart som möjligt.
eF
900
eFx
520d Touring -09
Hej,

har du H/K-högtalarna (antar det eftersom du har en bashögtalare) så har jag för mig att steget sitter till höger (eller vänster) i bagaget. På Coupén sitter det ivf under insynsskyddet.

Tipset är att byta ut BMW-steget om du ändå byter stereo, dock lite mer jobb med det så klart.

/eFx
Jag har en CDVäxlare i bagaget ovanför det sitter det en inklädd klump som jag gissar är motorn till EL cabben men jag vet inte . Vart ska jag leta? Bagaget lider inte av storhetsvansinne direkt ;-)

MVH

Henrik
Jag vet inte om jag har H/K men isåf är det "skit". Dom är sönderspelade av tidigare ägare. Hur kan man se om man har det?

MVH

Henrik
Steget sitter till vänster i bagageutrymmet i den "inklädda klumpen". Ta loss klädselplupparna och vik ner klädseln så ser du steget direkt.
Finns det nån Guide på hur man byter steget mot nåt bättre? Är det lågnivå fram till Steget eller "hög" nivå?
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Det är högnivå fram till steget.
Steget för framhögtalarna sitter ovanpå cd-växlaren.
Steget för basen sitter till vänster i bagaget. (svarta boxar är det)

Så om du ska sätta in ett annat steg så får du dra nya lågnivåkablar.

Jag tyckte dock att mitt HK-system lät riktigt bra för att spela i en Cabbe så jag skulle nog siktat på att byta ut högtalarna om dom är sönderspelade.
Vet inte om det finns 2 olika HK-system men jag hade det med baslådan mellan sätena och dubbla diskanter i dörrarna samt ett mellanregister nere vid fötterna.

Och det går alldeles utmärkt att bara byta stereo. Bara att sluta höja när det börjar låta dåligt.

/Magnus

Länk
Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
M3
57
M3 hellrot
Z3M Roadster - 99
528 iA Touring - 00
HK ljudet är verkligen kasst, jag är absolut inte nöjd. Funderar på att byta ut högtalarna och bygga nåt liknande www.z3bass.com som inte förstör bilens inredning.
Bra sida. Har förmodligen inte H/K då det inte står så på min bas fast det ser likadant ut?

bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Vilken dimension är det på bashögtalaren mellan stolarna?
Ska försöka ta isär det i helgen om jag hinner. Se vad det är för skräp
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Ta gärna bilder vid isärmontering då jag ska göra samma sak senare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.