|
|
|
|---|---|
|
Har försökt med Hassos tips med att ta en 32:ans nyckel och hålla emot med en skruvmejsel men de sitter som bara den. Får inte bort den. Någon som har något tips?? | |
|
Hej! Den är vänstergängad. Jag brukar slå på nyckeln med en studsfri slägga samtidigt som (man får vara två) en låser remmen så den inte slirar så mycket. Mvh Jonas |
|
|
Hej, Kan sitta grymt hårt. Byggde ett mothåll som skruvades in på 2 av vattenpumpens skruvar och sen ett rapp på 32:an. Skruvmejsel har funkat i 4 år men plötsligt var det lögn i h...e att få loss den. Lycka till....... |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Tricket är just att få till ett kort och "snärtigt" slag inte ett tungt och långsamt. Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
|
Att göra ett eget mothåll är piece of cake. Gå in på K-rauta. Köp ett längre metall bleck med tjockleck minst 2mm men under 8 mm. eller motsvarande. Gör en "mothållarmall" av papper/papp genom att spana in måtten på v-pumpens skruvar och dess axel. Avlägsna nödvändigt material på blecket med med borr/fräs eller annat verjtyg material på blecket så att du kan hålla emot rotationsriktningen där du använder skruvskallen/arna som hjälp! Mvh Stephan |
|
|
Man får tacka för alla svar. Men fick bort det till slut. Fick göra lite bakvänd ordning. Lossa på remskivan så man kom åt bultarna på pumpen å lossa den. Så hade jag hela klumpen med mig ur motorn sen satte jag de i skruvstädet och slog till med en huggmejsel på muttern. Då lossa de till slut. Men de krävdes ltie våld :D Men tack för alla svar i alla fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.