|
|
|
|---|---|
|
Har kört fram o tillbaka norrland undersemestern och blev lika upprymd som när jag köpte bilen. Man sitter i en bil som har allt det som komfort menas, massar av hästar som skickar i väg bilen under omkörningar och ändå e from som ett lamm när man puttrar i stan. Flera gånger får man påminna sig själv att det bara är 110 på vägarna, men när det känns som om man kör 80 i 140 km så blir det många gånger man får bromsa (slutade med att jag fick använd cruisen hela tiden). Ahhh måste säga att jag kan stå ut med alla gliringar om Kebabtruck från polarna efter dessa resor. Thomas | |
| Vet vad du menar... på väg till Göteborg en supertidig morgon (vid 5) innan det hunnit bli trafik, upptäckte jag att mätaren stod på 180 trots att vi satt och småpratade i kupeen. Dom är verkligen tysta och bekväma... | |
|
Nattetid, på sommaren, bästa tiden för färd... lagom mycket fort... gärna lite fortare... |
|
|
Kan det finns så mycket bil för pengarna som i just en frisk E38:a... svårt å tro de. Gliringar om "turk amazoner" lätt att leva med i dessa fall, även om dom oftast brukar åka halv buttiga E36:or med ögonlock(inte att förglömma) Mvh Jocke W |
|
|
Edit: Kan det finnas så mycket bil för pengarna som i en frisk E38:a... Vi behöver edit! Mvh Jocke W |
|
| ser ingen anledning med att äga en e38 om man inte färdas långa sträckor på autobahn. Som en stor båt i alla andra fall. komfortabel? visst, men knappast körglädje. Min åsikt :-) bli inte arga :-) | |
|
du skulle få ta en tur i min kärra så ändrar du säkert inställning Länk Länk |
|
|
Acous - är du ute på snedseglats bland AP´s modellforum? ;-) Gissar att inte så värst många delar din åsikt här - men det brukar ju skapa underlag för debatter... Har bara kört en mil i en 750 E38 men den tyckte jag var riktigt trevlig att köra, sen har jag varit baksätespassagerare i en 735 E38 Karlstad - Göteborg t o r och det var ju bland de angenämaste resor jag gjort. Hellre E38 än V70 - för hur körglad är en sån? |
|
|
Acous.... Hehe..... Körglädjen är myyyycket och vansinnigt hög i mitt tycke då det gäller 750, det blir oerhört många "onödiga" mil :) Tex..ta kärran till kiosken för att köpa tidningen, en normal tur på 5 minuter blir lätt 1- 1 1/5 timme :D Mvh Skalman... hmm tror jag skall åka och köpa tidningen nu! |
|
|
Acous, det handlar mycket om "känsla". Även om jag kör alldeles för fort, så är det underbart att köra långsamt också. Att "veta" att man har en snabb bekväm (vacker ? ) bil. Som Birgitte Bardot sa " hellre att jag gråter i en Rolls Royce, än i en wolksvagen". Jag instämmer men säger, hellre sitta i kö i en 7:a än köra på motorväg med en Volvo... Tompa |
|
|
Städerskorna på jobbet kallar mina bilar/dem för "Pizza-bilar" (svarta MB och BMW). Hitler-truck är namnet på WV här, men konstigt nog så tvingade furern judarna att tillverka dem till deutcharna, men de enda som slutligen köpte dem var dem själva.... Kul med Kebab-truck på BMW?? Vaddå, finns ju ingen historia/naturlig händelse bakom? Var det någon invandrare från Turkiet som köpte en BMW i Era hemtrakter som fick dem att kallas så?? Jag gillar slang (Jerry Williams), men måste veta bakgrunden innan jag kan använda mig av den. Vaddå kebab-truck? /S |
|
| ha ha ha bmw750ia fick nicket kokainsläde oxå :o) | |
| Min första BMW kallades "pizzatrunk" av kompisarna ( som körde Volvo) | |
|
Är inte ofta man suttit i baksätet, men europasemestern förra året gav den möjligheten. Snacka om att man mår gott där bak. Det känns verkligen som att man åker i något exklusivt! Nästan så att komforten är bäst i baksätet, om man bortser från benutrymmet så kan bli aningens snålt när man har lyx-stolarna med nedfällbara bord. Men om man kör fram stolen lite med kontrollerna som finns i mittarmstödet så blir det ju bättre med plats :) Det man saknar är en kyl, men det löstes med en kylbag på vänster sida kopplat till bakre 12V uttaget. Givetvis fylldes den eftersom med tyska och tjeckiska öl :) Mysbelysningen i C-stolpen gör verkligen sitt till också! --- Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.