|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska försöka byta ut min BMW Orginal bandare till en JVC eller nåt. Vart får jag tag i en omvandladre till stereon? Samt vilka högtalare passar direkt in utan att behöva såga, borra, limma? MVH Henrik | |
|
Jag bytte ut min bandare till en Alpine CD med MP3 - allt passade rätt av, ingen adapter behövdes. När det gäller högtalare kan dú kolla lite på Jaymans blogg, i början av mars pillade han en del med högtalare! Länk När det gäller komplettering av basen finns en tråd i annat forum: Länk Good luck ///Magnus |
|
|
Det behövs visst en adapter. Länk Mvh Henrik |
|
|
5,25" går in i kickarna vid fötterna. De flesta diskanter som följer med i färdiga kit passar i dörrarna efter lite pill. Bakom stolarna kan du stoppa i 4" Mvh Henrik |
|
|
Har lite frågor själv inom detta område så jag tar chansen i denna tråd. Själv upplever jag att basen inte klarar av särskilt mycket så den ska väl bytas ut rätt snart. Blir det mycket bättre ljud efter utbyte av högtalare, dvs är fabrikshögtalarna kass? Ni som har bytt ut, har ni även dragit om kablar etc? Jag har H&K-installerat men jag vet inte riktigt vad det innebär, exempelvis finns det ngt slags slutsteg i bilen förutom stereon som man måste beakta? |
|
|
Kungenblom en omvandlare som den som soda länkade till finns i alla bilstereoaffärer... säg att du behöver en BMW-ISO-kontakt bara. Boopidoo... det är väldigt svårt att få bra ljud i en Roadster... i mina tidigare Z3'or har jag byggt en del ljud men inte fått nåt att låta bättre än vad HK-systemet med baslåda och dubbla diskanter gjorde. Byter man bara de högtalare som sitter där så blir det inte så hejdlöst mycket bättre... 5.25" ger inte nån ordentlig bas helt enkelt. Brorsan byggde nya kickpaneler (dom vid fötterna alltså) så vi fick plats med DLS U36 vilket är 6" 3" och diskant... det blev bättre ljud men basen blev inte riktigt bra sålänge man inte hade den sittandes i cupen och det ville vi inte ha pga att vi ville ha kvar mittfacket. Fixa dina HK så kommer det låta bra. /Magnus www.snajdarn.se Länk Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
OK! Nästa fråga! Om man bara byter 5 - 6 " i cupen o struntar i skrikarna som sitter i dörren funkar det? |
|
|
RealOEM.com är ju bara för underbar, hittade dessa tre sidor: SINGLE COMPONENTS STEREO SYSTEM Länk SINGLE COMPONENTS HIFI SYSTEM Länk PARTS F HARMAN KARDON TOP-HIFI SYSTEM Länk |
|
| Var jag kan hitta mer information om exempelvis ett visst reservdelsnummer vet jag dock inte. :) | |
|
Länk Följande på ebay såvida det är H&K-systemet du har? |
|
|
Jag får nog ta och kolla lite i bilen. Har den hos svärföräldrarna just nu. Ingen som vet Garage Plats i Karlstad? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.