AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
683

Etanol i bensinen?

Min 520 -98 har börjat ta 1 deciliter mer per mil,kan det bero på att bensinbolagen börjat blanda in etanol i bensinen eller :),eller är jag helt ute och cyklar? undrar annars vad det bero på
har iofs bytt däckfabrikat från uniroya rainsport till vredestein,men en deceliter? lite för mycket när man är van att ligga mellan 0.9-0.95 ocn nu
hoppat upp till 1.1

bm
96
bmwRicke
328 Touring -00
Ja, det är etanol i bensinen. Dock bara ca 5%. Så har det varit i en mängd år. Om du inte har bytt dimension på däcken till betydligt bredare däck, är en möjlig orsak att du har satt dit däcken i fel rullriktning. Kolla om du har pilar på däcksidan som visar åt vilket håll däcket/däcken ska rulla...
le
224
leifeugen
540IA -02
Bensinen är hopsatt av så många komponenter och varje satts är olika,bara det att den ligger inom specifikationen är lika,så nog är det troligt att ringarna är största orsaken.
kom på varför den tar mer nu,smart som man är (yaeh right) har bara 4 km till jobbet och motorn hinner inte ens bli varm innan jag är framme.och nu har jag börjat blåsa hem på lunchen i stället för matbacken som vanligt,,,,så det blir 4 kallstarter på 4 km istället för 2,,jaja får väl skylla på solsting eller nått,men problemet e löst,,tack för svaren,,phuu

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Jag har provat med upp till 25% E85 i tanken, och:

523:an ökar från ca. 8L/100km till 8,2-8,4L/100km

525:an ökar från ca. 8,5/ till 8,7-8,9L/100km

(enligt färddatorn, vilket kanske inte är den mest optimerade och kalibrerade mätinstrumentet)

försök med repeterbar (så gott det går på "fält") förhållande

Mvh:

Zoltan
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

min 530i v8 -93 drog 0.76 på långstyrning sist med 65% E85 och 35% 95oktan i tanken, enligt färddatorn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.