AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
733

Allt öppnar sig

jm
20
jmb
530iA Touring -01
Hej,
I dag när jag kom ut till bilen, en 530Touring 2001, var centrallås och takluckan öppen samt fönsterna nere. Jag trodde det var ett practical joke, låste allt och gick in igen. Döm om min förvåning när jag kommer ut två timmar senare och allt är nedraget och öppet igen!! Har någon varit med om något liknande eller vet vad det kan vara för fel? Som tur var regnade det inte...

tja du tror inte att du har "råkat" hålla in larmknappen på nyckeln då,,
rutorna far ju ner då,annars vette fan,kanske någon i din närhet(familj,ungar)
har råkat komma åt nyckeln och därmed knappen?

När du kom tillbaka till bilen, var dörrarna upplåsta då eller var det bara fönsterna som åkt ner?
ch
76
chappy
120d -08
min granne har varit med om samma sak han lämnade in den på bmw för koll och åtgärd vet inte vad dom gorde men det funkade som det skall sedn
jm
20
jmb
530iA Touring -01
Jag har provat att hålla inne larmknappen för att se vad som händer, inga rutor far ner, innebelysningen tänds bara. Det var bara jag hemma nycklarna låg på bordet. När jag kom tillbaks andra gången var det samma sak, dörrarna och takluckan öppen samt rutorna nere.

ch
277
chni
535xd -16
545iT -05
Du skall hålla knappen på fjärren för att låsa upp för att köra ner rutor m.m. Tror man får samma effekt av att låsa upp bilen med nyckeln i låset och hålla nyckeln i upplåst läget. Kanske den switchen som strular...

/chni
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.