|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om Länk "medium grey" till denna färg på stolen Länk ? Någon som testat att färga om just denna klädsel som sitter standard i tidiga M5 E34 ? | |
|
Det går att färga om men det ska helst vara i samma kulör, annars släpper det efter ett tag. Har sett det med egna ögon. Däremot har jag själv färgat om min egen klädsel i samma kulör som från början och det blev klockrent. Jag lämnade in hela klädseln här: Länk så fixade dom fram exakt rätt kulör och målade rubbet. Jag tror att dom använder sej av den färgtyp som du länkat till eftersom jag fick en sådan flaska med mej hem med lite extra färg i. Lycka till. |
|
| Medium grey verkar vara för ljus så jag köpte även svart och ska blanda till rätt nyans. | |
|
Min erfarenhet av LeatherMaster är att den inte håller så länge den heller. Köpte svart till min på Mio och följde alla instruktioner, men det dröjde inte länge förrän det syntes. Verkar vara mer av skokräm, alltså inga starka grejor. :-( Kikade vidare och hittade nåt som heter Scuffmaster hos ett företag i UK som heter Gliptone som hade en massa gojjs för detta. Köpte ett kit som faktiskt blev billigare med frakt än LM hos Mio. I kitet så ingår lite brytningsfärger så att man kan komma nära nog exakt. Har inte hunnit testa så jag vet inte om det är bättre än LM, men hoppas det. Gliptone kan även bryta till exakt nyans om man skickar med prov som jag tolkade deras hemsida i vart fall. Niklas Fransosen |
|
| Nu har jag färgat om skinnet där det är slitet, fick till en rätt så bra blandning av färgerna och det behövdes inte mycket då det var drygt. Jag lägger upp lite före och efterbilder senare idag. | |
|
I augusti när den ställdes av smörjde jag in skinnet med fett. Igår använde jag mig utav leathermaster och blandade ljusgrå och svart tills jag fick en bra blandning som passade mina stolar. Skinnet var rätt så slitet som synes, mycket "hudvikningar" hade det blivit och dem får man ju leva med att de finns kvar även i framtiden, färgen kunde iaf bättras på. Så här såg det ut före: Länk Länk Och så här efter: Länk Länk Länk Länk Länk Jag skall färga om förarstolen en eller två gånger till då den sög åt sig rätt bra på de två värsta områdena. Övrig inredning fick punktbehandling på skrapmärken etc så det ser verkligen bra ut nu. Är rätt nöjd med resultatet för innan såg det ju mycket värre ut om man jämför. Har någon förarstol som ser ut som denna eller "reservdelar" som skinn eller tyg från likadan stol är jag intresserad. |
|
| Såg juh bra ut. Vart köpte du färgen? | |
| På Mio möbler. | |
| Jag vill minnas att "Stephan735i" här från forumet hittade en perfekt matchande skinnfärg nere i tyskland. Stephan, Ahoj, Hast du dir versteckt?:=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.