|
|
|
|---|---|
|
Har sedan ngr månader börjat höra ett svagt sjungande ljud bakifrån, trodde först det var däcksljud från vinterdäcken. Nu har jag bytt till sommardäck och missljudet kvarstår, läste om hjullagerbekymmer och har testat att ta kurvor åt olika håll men ljudet är konstant. Det varierar med farten och hörs som värst mellan 45-100 km/h. Kan det vara möjligt att det är något lager i bakaxeln som börjar ge sig? Tacksam för tips! Bilen har nu rullat drygt 17 000 mil. Björsa | |
|
Det är nog den vanliga BMW-sången i bakaxelklumpen! Byt olja i den så kan ljudet minska. Annars är det mest ett skönhetsfel. Mvh |
|
|
Ok, det låter ju lugnande men det är lite irriterande. Kan man byta till tunnare eller tjockare olja för att få det att minska? Bytte oljan i höstas till den rekommenderade. Björsa |
|
|
Efter vad jag har hört har Red-line oil en olja som skall minska detta fenomen. Jag kommer inte ihåg vad den heter, men kolla där Red-line oil säljs (autoexperten mm) de vet säkert vilken det är. Mvh |
|
| det är kullagret hade samma problem med min byte den ljudet borta | |
|
Nokia: Vad menar du med "kullagret" är det hjullagret? I så fall hade du samma missljud även vid sväng hö/vä dvs olika belastning på lagret? Björsa |
|
BMW523 |
Det är nog "klumpen" kostar ca 6000:- att åtgärda. |
| Björsa:Ska för klara.När jag provade bilen första gången.Så trodde det kom från fram vagnen sen när min svärfar provade och jag satt där bak så lått det mycket mer och han svängde både till hö o vä trodde det var bakaxeln köpte bilen åndå komm hem rignde till en vän som jobb på bmw förkl till honom. Han sa att det är hjullagret till 99proc.Åkte till bmw så att dom skulle kolla om det var det och det var det.Tror att jag betalde ca:1500 med jobbet på bmw i malmö | |
|
Glömde skriva. Dom sa till mig att det är sjukdom på dom första modelen. mvh nokia |
|
|
Nokia: Tack för tips, ska ta en sväng till min mek och be att han checkar lagren. Björsa |
|
|
Du kan höra av dig och skriva vad det var mvh nokia |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.