|
|
|
|---|---|
|
Batteriet drar ur med jämmna mellanrum typ ett gammalt dåligt batteri. Bytte batteriet men - nope - samma saj med nytt batt. Då batteiret är "dött" går det INTE att starta med kablar från ett annat batt. Det nya batteriet lämmnar 13, nånting Volt med och utan motorn igång. Är det jorden mella motor och kaross som är dålig?. Har kollat på sökfunktionen men finner bara inlägg där de kan starta med kablar. ps. det har varit toppen med cab i sommar....:( | |
|
Konstaterat att det inte var något fel på jorden mellan motor och kaross. Antar att jag får byta laddrelä eller generator. En fråga bara: Varför funkar det inte med start kablar när batteriet är dåligt? |
|
|
med dåligt batteri ska det funka med startkablar. Men om det är toktomt, kan det vara problem, vet dock inte varför. Du skrev att batteriet drar ur. Betyder det att det blir tomt när du inte använder bilen? Isf har du nån krypström eller nån förbrukare som inte stängs av (slutsteg, lampa i skuffen). Med motorn igång bör det visa dryga 14 mätt på batteripolerna om laddningen är OK. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Det kan inte vara en diod i generatorn då som har gett upp? Mvh / Anders |
|
|
Tack för svar. Tror inte det är nån krypström mer än larmet. Startar helt ok då den stått olarmad typ en vecka. Senast drog den ur batteriet då jag körde bilen ca 5 mil. Konstigt nog är jag ganska säker på att ladd lampan inte lyste...? Ska kolla på generatorn och se om den är OK. Undrar fortfarande varför det inte funkar med startkablar..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.