|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
syrran är 164 och kör en e46:a med sportstolar.. låter märkligt om en 185cm lång person inte ska kunna göra det ;) du har garanterat nått som gör att det tar stopp, eller så har en herrejösseslång person haft bilen innan och gjort nått skumt med den. |
|
|
Precis som "sörpan" säger, borde det väl gå att justera skåran så att stolen går att dra fram något - frågan är hur..? Jaja, får väl sluta att ligga ned när jag kör helt enkelt - haha... Tack för alla svar, responsen har varit över förväntan - tack! Mvh Antooon "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
|
men ta fasta på att båda stolarna ska gå att dra lika långt fram. Om dom inte gör det, måste du kunna se orsaken; skenorna olika, stopp i skenan eller nåt. Har du provat med att sänka sätets framkant och dra in lårstödet? Min fru är 162 och jag 192 och ingen av oss har problem i varken E46 eller E34 (E24 får hon inte låna). __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Tjena. Har upplevt samma problem i Farsans E46 320 Touring med sportstolarna. Jag är 173cm och har riktigt svårt att hitta bekväm körställning... Skulle som sagt vilja fram någon cm till, alternativet är att höja, men hamnar dock för högt. Morsan som är uppskattningsvis 155cm, kan omöjligt köra bilen, och har börjar tjata om VW Golf... Skumt. | |
|
Jag är 174cm å sambon 170cm. Vi har inga problem med å hitta en skön körställning i bilen |
|
| Verkar konstigt jag har sportstolar imin 330 och är 187 lång bästa körställningen har jag när sätet är så ´långt bak som man kan få det. | |
|
Ja det här var lustigt, men uppenbarligen har ju flera samma "fel". För det måste ju vara ett fel som uppkommer. BMW har ju knappast tillverkat vissa serier av bilar som inte kan köras av personer som är kortare än typ 170cm. Vem hittar felet och postar fixen först? :-) Jag har erfarenhet av två E46 sedan med manuellt justerade sportstolar. Båda kan justeras så att i alla fall en person på 155cm kan köra bilen. |
|
|
Frågan är om det bara är problem med sportstolar, hur är det med standardstolar? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Jag är själv 185 cm och frugan 159 cm, båda sitter bra i E46 med sportstolarna och i E91 med dito stolar. Det enda irritationsmomentet är när frugan kört bilen och jag skall lirka in mig för att nå handtaget som skjuter bak stolen :-) Nu vet jag inte hur du vill sitta tvesovla, men jag hade inga problem att hitta en bra körställning i vår gamla E46:a med sportstolarna, ej heller i E46:an innan med standardstolarna. |
|
| Jag har inga problem med min 330, jag är 187 lång sätter stolen så långt bak som jag kan, sänker till lägsta höjd så har jag några mm till godo till taket (sollucka) sen justerar jag ratten och har kanonfin sittkomfort. | |
|
Min tjej är 160 cm lång och hon sitter jättebra bakom ratten i vår Ci med sportstolar. Jag är 178 cm och har inga problem heller. (tack för stolar med minne! :) __________________ Tobias Andersson |
|
|
Kan man inte beställa bilen med stätes skenorna längre bak eller nått sånt då? Vet en som gjort de på en Merca för en massa år sen. Bara en tanke som slog mig. |
|
|
Kan bara skjuta in erfarenheter med E46T med elsportstolar...Jag är 194cm och frun 168cm och vi hade inga problem att hitta rätt avstånd och då var stolen aldrig i något av ändlägena. Nu har ju tvesolva bytt till en annan E46T men han kan kanske upplysa oss om han löste problemet. ___ //Ulf |
|
|
Han har ju onekligen problem med skenorna helt enkelt, inte alltid något som syns... Kolla med ficklampa så allt är rent och fritt.smörj upp, alternativ två är att rycka eller knuffa så hårt det går tills de blir löst. alternativ tre betyder att du får skruva ls så mycket det går tills du får syn på något problem alternativt byter ut hela skenorna... Och sista alternativet är att lämna in på någon billigare verkstad.... // MVH Jocke |
|
|
Såg den här tråden först nu, men ja, jag har samma problem , eller rättare sagt så jag klarar jag mig precis... är 179 cm och har förmodligen lite kortare ben än vad som är 'normalt' för min längd. Detta gäller alltså en en E46 330 xi -02 med manuella sportstolar. Förarstolen går bara att sjuta fram ca 5 cm till, medan passagerarstolen säkert går att dra fram ytterligare 20-25 cm längre än förarstolen. Eftersom jag lyckas hitta en bra körställning så har jag inte undersökt det närmare, men har dock noterat det när jag skulle dra fram stolen vid städning. == It takes a lot of knowledge to really mess something up == |
|
|
Vare sig min sambo på 154cm eller jag själv på 185cm har några som helst problem att hitta bra hörställning i våran e46 med sportstolar och vi har inte möjlighet att längdjustera ratten |
|
|
I min nuvarande E46 är det inga problem att sitta ordentligt trots att vi är relativt korta (mellan 160 0ch 175 cm). Men i vissa bilar har vi inte kunnat skjuta fram stolen tillräckligt precis som tvesola beskriver. Av vissa handlare har vi fått förklaringen/lösningen "flytta fram fästena bara". Så det finns nog 2 fästpunkter för långa/korta. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Du kanske har köpt en 320iML??? :-) /Touchdown |
|
|
Kul att ni drar upp min gamla tråd! =) Har glömt att meddela om lösningen, det rann ut i sanden helt enkelt och nu är det ju ett tag sedan... Har inte alls samma problem med min nuvarande e46:a - det visade sig fästet satt längre bak i den andra e46:an - precis som Bjerser säger! |
|
|
Är det någon som har provat att montera om stolen? Tacksam för tips och någon form av beskrivning hur man går till väga. Har för övrigt sportstolar som justera manuellt. Tjejen är 157 cm och hon når inte fram när stolen skjuts fram. Även om man har BMW så kan det vara skönt att slippa köra ibland... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.