AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.425

Bankörning på Kinnekulle 15/9 med BMW Sport Club

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Vi hoppas att samtliga har hunnit med en kyla av sig efter vår heta SC/CS tvådagarsträff på Ring Knutstorp för nu är det dags att anmäla sig till snabba Kinnekulle.

Inbjudan finns på hemsidan:
Länk

BMW Club Schweden-BMW SportClub
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Nu är anmälan stängd.
Vi ses på Kinnekulle !

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Ännu en oerhört rolig banträff med BMW SC!!!

Mina nya bromsar fungerade kanon! (toknöjd)

Eftermiddagen var ju helt underbar...

Tack för en skitrolig dag alla medverkande och framförallt alla ni Arrangörer och andra som ställer upp!

/Magnus

Länk
Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Strul med radios, sedan sanering efter oljeläckage under BMW Cup träningen (sista varvet...), samt en rödflagg direkt under första varven för gatbilarna gav ingen mjukstart direkt, men sedan så började det att rulla på.

Kul att så många kom till Kinnekulle !

Ja, tackar för en rolig dag. Somsagt det började struligt och då tänker jag mest för mig perssonligen. Ett däck var slut redan när vi lastade ur dom ur bilen, vi hade helt enkelt missat att det var så slitet på insidan. Då jag och min far hade två bilar med så fick vi ta det vi hade på m3:an. Slutade med 17" fram och aldeles för smala fälgar och 18" bak som var bra. Bilen understurde dock en heldel då det var bridgestone däck fram och michelin bak.

Men efter oljesaneringen och bärgningen så flöt ju allt på bra och det blev mycket köra.

Jag körde ju som instruktör och hoppas jag kunnat ge några tips till endel. Dock fick jag lite såligt samvete när jag inte han att åka med endel som jag lovat, men när jag var ledig så var dom ute på bana och när dom var ledig så var jag ute med ågon annan. Det är svårt att hinna med men jag försökte så gott jag kunde.

Sen att vi hade sådan tur med vädret gjorde ju inte dagen sämre :-)
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Det var tevligt men lite folk!
Väder hade vi tur med! Regnar idag, regnat i fredags o sol igår! Kanon!
Körde inte själv med det är kanske dags börja?

BMW - Beroende Med Wilja!
Mr
19
Mr Impreza
Impreza WRX STI -02
Lite bilder från träffen finns på: Länk
or
725
oreo
323i -85
En riktigt trevlig eftermiddag blev det! Det var första gången på Kinnekulle för mig och i början var det riktigt svårt att ta sig runt på ett vettigt sätt, men efter litet goda instruktörsråd från "ryk 330xi" och ett antal varv i hasorna på "Hobbe Z4" kändes det i alla fall som om det gick att börja köra runt banan. Får boka in ett nytt besök nästa år, för det känns som det kommer att krävas många varv innan jag får kläm på denna bana....

Stort tack till arrangörerna som kämpade sig genom morgonens strul för att gå i mål med flaggan i topp!!

//Örjan C

Min frilansarblogg: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.