AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
597

Bakaxel eller Kardan

xC
2
xCuze
320I -91;a
Tja ! ska försöka förklara så gott jag kan !
Det började med lite klonkande ljud från bakre delen av bilen ,så jag pratade med en vän som brukar vara hajj på bilar , och skulle köra iväg bilen till honom, men påvägen dit small det till i bak och bilen låste bakdelen en snabbis, och nu när man ens försöker rulla bilen så är det som en kugghjuls liknande effekt , att kuggarna inte riktigt passar i varandra, blir som små låsningar , Jag har kollat stödlagret och det ser relativt nytt ut , men har ett sprillans ligger utifall! Behöver verkligen hjälp , för bilen står på ett ställe man helst inte vill ha den på ! Kompisen hade ingen aning om va det var , så jag vänder mig till er ! Bilen är en BMW 320I -91;a (e36) Tack på förhand // Stoffe
ro
144
roindiesel
524tdA -84
524tda -85
524tda -86
524tda -86
kan vara en drivaxel
xC
2
xCuze
320I -91;a
Jag har ställt upp bilen i bak så båda hjulen stog i luften , Och lagt i en växel och låtit hjulen driva , det verkar som om ljudet kommer från klumpen som kardanen går in i ,
Finns det något sätt man kan kolla om det e en drivaxel som gått? För när bilen står i luften och man rullar på däcken så låter det ej, bara när kardanen snurrar.
OBSERVERA att jag absolut inte är speciellt bra på bilar,
ro
144
roindiesel
524tdA -84
524tda -85
524tda -86
524tda -86
drivaxeln låter nog bara vid belastning prova att känn om drivaxeln glappar ovanligt mycket upp och nerbrukar va vid hjul damasken dom yttre
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.