|
|
|
|---|---|
|
Tja ! ska försöka förklara så gott jag kan ! Det började med lite klonkande ljud från bakre delen av bilen ,så jag pratade med en vän som brukar vara hajj på bilar , och skulle köra iväg bilen till honom, men påvägen dit small det till i bak och bilen låste bakdelen en snabbis, och nu när man ens försöker rulla bilen så är det som en kugghjuls liknande effekt , att kuggarna inte riktigt passar i varandra, blir som små låsningar , Jag har kollat stödlagret och det ser relativt nytt ut , men har ett sprillans ligger utifall! Behöver verkligen hjälp , för bilen står på ett ställe man helst inte vill ha den på ! Kompisen hade ingen aning om va det var , så jag vänder mig till er ! Bilen är en BMW 320I -91;a (e36) Tack på förhand // Stoffe | |
| kan vara en drivaxel | |
|
Jag har ställt upp bilen i bak så båda hjulen stog i luften , Och lagt i en växel och låtit hjulen driva , det verkar som om ljudet kommer från klumpen som kardanen går in i , Finns det något sätt man kan kolla om det e en drivaxel som gått? För när bilen står i luften och man rullar på däcken så låter det ej, bara när kardanen snurrar. OBSERVERA att jag absolut inte är speciellt bra på bilar, |
|
| drivaxeln låter nog bara vid belastning prova att känn om drivaxeln glappar ovanligt mycket upp och nerbrukar va vid hjul damasken dom yttre | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.