AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
667

inställning av dieselpumpen på en 740d -00(E38)

Ma
1
Mangan!
BMW 320 Cab -97
BMW 740d -00
Hej

Har lite märkliga problem på min 740d, det är inte bara ett utan fler. Har bytt kedjesträckarna men den vänstra (förarsidan) den fick man lyfta ur medans den andra skjöts ur! Så antar att kedjan är sliten. Så tänkte byta dom.

och skulle gärna vilja veta hur dieselpumpen ska stå, eller det kanske inte spelar någon roll när det är commonrail med elektroniska spridare.

Är ju liksom bara ett matarrör ut från den! kanske inte behöver ta bort den över huvudtaget?

Det finns heller ingen bröstkåpa på denna motorn...

Grejen är att den går ned på nödprogram efter att den har haft laddtryck en kort stund. Den varnar för luftmassemätare på den banken, samt kamaxellägesgivare, och turbotrycksreglering.

massemätarna är bara ett halvår gamla så dom kan det inte vara, men tror att den sätter så om inte bränsleblandningen blir rätt och det blir den ju inte när kedjorna är sträckta.

För när den går bra så går den inte alls som den gjorde förr i tiden, åker ifrån den med min Volvo 960=) På BMW säger dom att den går som den ska, har tröttnat på dom nu så jag tänkte få ordning på den själv så ska jag bjuda ut verkstadsnissen på en åktur sen!!

Så om det är någon som har gjort detta förut så vore jag tacksam med lite tips!

mvh Magnus
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Hmm, nån Bosch-verkstad borde kunna fixa dieselåttan?

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.