|
|
|
|---|---|
|
hej jag har några frågor angående montering av ett megasquirt i min 320i -88 bilen i fråga är en bmw 320i -88.. hur mycket av bilens el system är integrerat i insprutningshärvan??? hur kommer det att funka med bilen orginal DIS system samt check controlen?? vill fortfarande ha check systemet fungerande... om man lyfter ur motorn kan man ta med hela insprutningshärvan då?? FLER TIPS MOTTAGES GÄRNA..!! Tack för svar..!! | |
|
BMW har helt separata motorhärvor. Checksystemet fungerar helt oberoende av databoxen och kommer således att fungera även med MS. Dock är ju kablaget delvis integrerat med motorhärvan (oljenivå). Du lyfter enklast motorn med motorhärvan, ja. Delningen mot bilens elsystem sitter på torpedväggen (förarsidan) och är en rund kontakt. Du måste även trycka ut kontakten till databoxen genom torpedväggen (passagerarsidan). --- Going sideways. |
|
| tack för ett bra svar.. då är det bara att sätta igång då..:) | |
| Varför inte göra en adapter o koppla in MS på originalhärva? Jag gjorde så på M70:n. Du kan tex ta en gammal motronic-box o bygga in MS i den. | |
E30_320i |
om jag får fråga, hur gör man en adappter för o koppla in sig på original härva till ms? finns det någon svensk sida om ms, samt allt om ms, mm? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.