AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.978

Är en 330 ci med M-paket ett bra köp?

Sida 1 av 2
Jo
13
Jochen83
535i -89
Hej!

Vill bara få in lite kommentarer och info. om denna bil då jag är riktigt sugen på en. Men först ska jag försöka sälja 535.an.

Har provat en 325ti compact och blev väldigt imponerad av den jämfört med en 325i. Är coupén lika rolig som compacten? Med M-paket borde den vara det ialf...?
Ho
8
Honkytonk
330ci m-sport -02
Tjenare Jochen!

Jag har nyss köpt en 330ci m-sport och är väldigt nöjd. Har tidigare haft en 330ci utan m-paketet och det känns som en helt annan bil. 330ci är skitkul att köra och en underbar motor.

Kolla upp vad som varit orginaltillbehör på bilen (står i serviceboken). Givetvis bör du kolla antal ägare innan du ens tittar på bilen. Det blir svårt att sälja vidare en bil sen som haft 9 ägare på 3-4 år. Tog mig två månader att hitta rätt bil. Köper du en import så har de en tendens att vara betydligt bättre utrustade.
Jo
13
Jochen83
535i -89
Ja det känns som att det är den ultimata bilen. har kört 5-serien med och utan M-paket samt 1-serien. Det är en helt sjuk skillnad...värt varenda öre.
Sen är ju E46-an en helt underbar bil...enligt mig den snyggaste inredningen som någonsin funnits i en bil. Efter 9 år har jag ännu inte tittat mig trött på den + att känslan är fantastisk.

Jochen83: Kan lova att du inte blir missnöjd med en 330ci. Motorkaraktären är helt underbar. Sedan så är utseendet bland det finaste bmw gjort.
Kör på tycker jag. Jag själv är supernöjd.
Jo
13
Jochen83
535i -89
Trevligt, nä jag tror inte jag skulle kunna bli missnöjd. Det fina är att det inte finns någon konkurrent i det segemenet heller. Audi är fortfrande så fruktansvärt tråkiga att köra och man känner sig instängd av de höga dörrarna. Motorn måste vara en av BMW:s många höjdare genom åren.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
En 330 ci är alltid ett bra köp!

Lycka till med köpet

Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger
Jo
13
Jochen83
535i -89
Ja jag tror dig!!! Verkar inte som om någon är missnöjd med dessa vagnar. Men om du är direktör borde du väl kikat lite på en M5???
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Jag kanske har missupfattat med är inte M-paketet till 330 Ci mest plastprylar på karossen? Har jag fel?

Om inte, hur kan detta uppfattas som en helt annan bil?

Carl
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Ingen bil är ett bra köp idag när räntorna är på väg upp och börsen rasar!!! Folk vill fortfarande ha fantasipriser för bilarna.

Annars är väl en E46 med M-paket att rekomendera, då dom håller värdet bättre än en utan, och priserna kommer garanterat rasa ordentligt snart.

Nu efter prishöjningen på trafikförsäkrningen och efter denna sommar så har BMW E46 M3 rasat ca 100 tusen sen förra året.

Lycka till!!!

/Daniel
Jag kikade länge men fastnade till slut för sedan modellen då jag tycker den är snyggare. ;)
Sen att den är fullsmetad med precis allt som gick att få gjorde ju inte saken sämre =) Lycka till med köpet!
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag hade min 330 innan jag blev direktör. Nu åker jag omkring i en alkoholiserad katt med M5-prestanda. Den är mycket vackrare än en M5, men inte lika vig.

Dock skulle jag kunna tänka mig en e60 M5 i sepangbronsmetallic om jag skulle tröttna på Jaguaren.

Tretretti:

"Jag hade min 330 innan jag blev direktör" Haha är du seriös?
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ja, det är sant... Det där med direktör är väl att ta i, även om jag är VD i mitt eget aktiebolag. Jag startade det för tre år sedan ungefär samtidigt som jag sälde min 330 ci.

Ho
8
Honkytonk
330ci m-sport -02
Svar till Carl 123:

Ja, du har fel.
33
757
330-mike
330Ci -01
Kompressor
Skön bil, snyggast i hela BMW-sortimenten, samt sportkänsla.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Det är ju inte tyvärr ALLA som är fullt så nöjda med sina 330:isar. Det finns en tråd här, som jag inte orkar leta upp, där ägaren är minst sagt missnöjd med sin 330 tyvärr.

Vad gäller m-paket vs icke m-paket så är det ju inte bara plastdetaljer utan bilar utrustade med m-paket har ett något styvare chassi som ger bättre väghållning, så enbart kosmetiskt är det ju inte.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
MD: gäller detta även ci:n, den har väl M-chassit som standard?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Fast man måste väl inte ha M-paket för att få sportchassi. Det borde ha kunnat väljas separat. Så är det i alla fall på nuvarande 3-serie (E90).
Har för mig att sportchassi var tillval till min 01-a...men att det senare (02-03?) blev standard, åtminstone i 330n.

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Nu hittade jag en gammal tråd som ger lite besked...:
Länk

...alltså mindes jag fel...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Ho
8
Honkytonk
330ci m-sport -02
Sportchassit och m-chassit är inte riktigt samma sak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.