|
|
|
|---|---|
| Min 320D tappar lite kraften vid fullt gaspådrag sedan kommer den igen. Går jämnt och fint annars i motorn blir bara lite mindre villig att dra ett tag vad kan detta vara? | |
| Ja det kan vara en heldel fel! Luftmassemätaren, Turbotryckgivaren eller turbon, det är nog säkrast att göra en felsökning! jag tippar på att det är LMMen som är lite krasslig. Om jag inte kommer ihåg fel så finns det flera trådar här på forumet om detta problem! Använd sökfunktionen.... | |
|
LMM låter det som om den suckar vid gaspådrag. Enkel och ganska billig att byta. //amullo --- |
|
|
hade samma fel på min 320d då va de Luftmassemätaren byte den sen funkade de fint=) wiklund |
|
| Det är nog bra att kolla upp om du har den gamla eller nya modellen av LMM, har du den gamla så krävs det att man programuppdatering när du byter till den nya, annars funkar det inte! Lycka till! | |
|
Okej. Hur kollar man om man har den nya eller gamla, på serienummer? Den sackar vid lite under 2000 rpm sedan drar den bättre. jag funderade ett tag på läckage på turboslang eller nåt? Kan det inte bli liknande fel då? |
|
|
Jo man ser på serienr. kolla vad det ska vara på realoem.com. Det är väl en 99a, då bore väl den vara bytt, hur långt har den gått? jag vet inte, det kan var något annat fel, ex. EGR-ventilen. som sagt det är inte lätt att gissa vad det är såhär på avstånd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.