AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.288

hjullagerbyte e36 bak

ho
85
homerus
316i -92
Är det värme o pressverktyg som gäller vid hjullagerbyte bak på e36:an? Har en 316-92 med skivor bak... Nån som har en bra länk med tillvägagångssättet? (har redan kollat in mektips) tänkte nån som var mer exakt för e36...

ro
144
roindiesel
524tdA -84
524tda -85
524tda -86
524tda -86
lossa drivaxelmuttern du får även lossa axeln mot bakaxeln ta loss segersäkring vid hjullagret, sen är det bara att använda rejält mycket våld med handslägga och dorn och exempel hylsa i rätt storlek för att driva ut lagret obs lägg det nya lagret i fysen så glider de in lättare använd det gamla lagret när du slår in det nya
ro
144
roindiesel
524tdA -84
524tda -85
524tda -86
524tda -86
Länk

Länk

lite sprängskisser
ta bort bromsar, ta bort drivaxel, använd glidhammare för att dra ut navet, ta bort låsringen, använd pressverktyg bmw jadajada för att pressa ur och i lagret, sätt tillbaka låsringen, använd pressverktyg för att pressa in navet i lagret, montera tillbaka bromsarna

gjorde det på min förra veckan. gick rätt ok även fast jag fick ta loss hela bärarmen då navet satt något så inihelvete hårt... sen använde jag en fingängad bult att pressa in lagret i bärarmen och navet i lagret.
ho
85
homerus
316i -92
tack för svaren grabbar,

ska skrida till verket imorrn...
ni
73
niklashörnell
325i Sedan - 95
Heinkel Trojan - 63
Porsche cab
vad för nyckel till muttern avnvände ni?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.