|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag ska iväg och kolla på en 325ix touring -89. När jag frågade säljaren när kamremmen var bytt hävdade han att det sitter kamkedja i bilen.. Känn lite lurigt det där.. Oavsett vad ska jag åka och titta på bilen men.. Vad är det som gäller egentligen?? | |
|
Det där hade nog inte säljaren riktigt koll på. Det sitter M20-motor i den med kamrem. Bevismaterial:Länk Läge att pruta ;) AE |
|
|
Tack för snabba svaret! Eftersom det är kamrem så har nog säljaren aldrig bytt det. Ser man på remmen om den är i hyfsad skick? ..så man iaf vågar köra hem bilf*n. Den ska hursomhelst servas väl hemma är det tänk.. Om det nu blir affär av det hela :) |
|
|
Byt innan du startar motorn anser ju jag ,OM den inte är bytt sedan "urminnes tider"...Och pruta pga detta rejält dessutom. Låt iaf säljaren först starta motorn ;) Mvh Janne. |
|
|
Jaha då är bilen köpt :) Kamrem och olja bytt.. olja till växellåda samt bakaxel ska fixas i helgen, samt bränsle och luftfilter. Motorn går precis som det är tänkt.. finfint :) Bilen ser överraskande bra ut undertill. Lite rost finns på domkraftfästena. Annars sitter rosten på förardörren samt ena framskärmen. Det är lite fix men det verkar vara värt det.. Supernöjd :D |
|
|
Kul att du blev nöjd med bilen.. Fick du prutat någonting mht kamremmen? Mvh Janne. |
|
| nja.. inte mycket men lite vart det :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.