|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en bmw 318is -92, e36 med M42 motor som har börjat rassla i nedre delen av motorn. Ljudet kommer mellan 1500-2500 varv men försvinner när motorn blir varm. Misstänker att det kan vara dags att byta kedjesträckaren. Ska enligt vad jag läst här på forumet vara väldigt enkelt. Att det ska ta allt mellan 5-30 min. Men jag skulle vilja få det beskrivet av någon som har gjort det och lite tips o råd. Om ni har andra misstankar om vad det kan vara för rassel så får ni gärna skriva och berätta. Tack på förhand | |
|
Hej!! Jag har oxå detta problem och vill tillägga en fråga om vad de kan gå på att göra detta! tack för svar BMW POWER!! |
|
|
Det tar ca 2 min att byta spännaren och det är väl i princip nr 1 att ge sig på om en m42 börjar skramla i underdelen. Spännaren sitter i framkant av motorn, på avgassidan. Köp orginal spännare och bara följ monteringanvisningen som medföljer. Det är absolut inga konstigheter att byta den |
|
|
Hej igen! Det var spännaren som behövdes bytas :) ! Det var hur enkelt som helst. Den satt väl synlig i framkant på motorn och strax bakom grenröret. Går nästan att inte missa. Tog max 5 min. Tackar så mycket Pelle Persson |
|
| Vad kostade det? | |
|
min spännare kostade 380 kr |
|
| 445 kr tog dom på bmw i örebro. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.