|
|
|
|---|---|
|
Tjena AP! Ska till att byta dämpare och fjädrar på min 540 och vill då sänka den lite grann. Mest vill jag få ner den fram så det jämnar ut sig en del. Har hittat en väghållningssats på Länk Bilstein B12 BTS och undrar om det finns någon som har denna själv monterad? Vill gärna se bild och veta hur bilen känns med dessa på.. Tack för svar. //Rob | |
|
Denna satsen sänker 30/30 vilket kommer göra att den ser mer sänkt ut bak än fram. Jag köpte några dämpare som heter Bilstein B8 Sprint till min och använde Eibach Pro-Kit fjädrar till detta. De sänker 45/30 har jag för mig vilket gör att sänkningen ser ganska jämn ut bak och fram. Fin väghållning och inte överdrivet stötig. För dämparna fram fanns det två alternativ till min, enrörsteknik eller tvårörsteknik. Enligt Forza ska enrörsteknik vara det bästa och därför valde jag de. Dämpare med tvårörsteknik ska helst "motioneras" innan man monterar och det kluckar i dom om man vänder dom upp och ner. Nu pratar jag om E39 men jag tror det finns motsvarande för E34. |
|
|
Kan också rekommendera Bilstein b8 sprint, kör dem på min 535 tillsammans med AP 60/40 sänksats. Ruskigt bra väghållning, dock stötig pga sänkningen. Är nog B8 sprint som ingår i b12 bts kittet? |
|
| Ja jag har också för mig att det är B8 Sprint i B12 paketet. | |
|
Ravve: Forza säger den sänker mer fram än bak. Helst skulle jag bara vilja sänka den fram för tycker baken är ok som den är.. Får kanske ta och plocka ihop nå eget paket.. Xtra: Vad har du för dimension på bakdäcken? Tack för era svar.. //Rob |
|
|
Jag kör 235/45 r17 på 8.5" breda fälgar (et13). Kör på falken nu, dem tar inte i, men fulda och michelin tar i bak vet jag, falken är rundare i formen så dem missar precis. Men tar bara i på vänster Men många kör samma utan att de tar i alls, har aldrig provat 10.5"fälg bak (et20)med breda däck som 255-265 osv. Men många säger att de inte tar i för dem heller |
|
| Ok.. Har 10" bak på 265 så kan ju lätt bli de tar i.. Kör med Dunlop för tillfället. | |
|
bara att valsa skärmarana då.. snabbt enkelt billigt blir snyggare och blir bra.. jag har 285 och 10" fälgar bak o det funkade när jag hade en tattarsänkt bil som var så låg att det knappt gick att ta sej över färgen vid övergångställen.=) jaj nästan iaf hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.