|
|
|
|---|---|
|
Tjena Passar m5 95 bromsar på en m5 3.6 92. Alltså både ok och skivor, de främre prata ja om. Är lite intresserad av detta då ja förmodligen ahr kommit över ett par sådana. Mvh BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad | |
| Oken passar inte bolton. | |
|
Okej vad måste byggad om/ändras BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad |
|
| Fästena på fjäderbenen till oken som skiljer. | |
| Är du 100% säker perf? För enligt ETK har alla 3,8 samma fjäderben (EDC) och 3,6 resp. 3,8 med 315 mm bromsarna har samma ok/okhållare. Så det borde passa, men du har kanske provat? | |
|
Ingen mer som kan styrka detta att de inte passar för de börja bli lite brådis om ja ska köpa de andra nu. Mvh BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad |
|
| Ej 100%. Men jämför man bilderna på real.oem så ser fästena olika ut. | |
|
Jag har -95:ans OK o skivor monterade på min 3,8l -93. Där är de bolt on. Nu vet jag inte hur de är med 3,6:ans fjäderben ifs ///Micke |
|
|
Bolt on även 3.6, har 3.6 ben på min... Mvh |
|
| Där ser man..... | |
| Passar de även på en 525i -93 då månntro? | |
|
Kan ju även passa på att ställa ett par andra frågor när jag ändå har er M5 -95-tokars uppmärksamhet. Har ni hittat några racingbelägg till dessa bromsar? Jag tror att jag hittat rätt modell av Ferodo DS2500, nämligen de till 850CSi, som ju har samma bromsar, inte sant? |
|
|
Till M5 -95 bromsarna finns de 2st olika storlekar. Har måtten på de olika beläggen någonstanns. Om ett intresse finns letar jag reda på måtten. Detta betyder alltså att man måste mäta befintliga beläggen för att veta vilken sort man ska ha ///Micke |
|
Gemini__ |
Är du säker på att det till en M5 E34 -95 finns olika dimensioner på beläggen, en fråga som dyker upp är då varför? Har aldrig hört talas om det (har bytt bromsarna runt om dessutom). Belägg fram heter 34 11 2 227 863 samt bak 34 21 2 227 325. Vad har beläggen med andra dimensioner för art.nr? Mvh: Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.