AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
602

Problem igen med min 530T,startar inte,hjälp!

Hej,ända sen jag köpte min 530T-02 har jag haft massa med olika fel.Det senaste är att bilen inte startar ibland,den lever sitt eget liv känns det som.
Det började med en dag efter jag hade åkt o handlat,jag sätter mig i bilen för attt starta o så fort jag vrider på tändingen allt slocknar!!Bilen dör helt.Efter många försök så lyckas jag få igång den o komma hem.Några dagar efter händer samma sak,men denna gång får jag inte liv i bilen på nåt sätt,c-låset funkar inte heller nu,så bilen står bara där!När jag ska bogsera bilen efteråt då kommer den igång halvägs,när jag stannar sen igen o ska starta den då dör det igen!!!Nu kommer det roliga i det hela,jag blir förbannad för bilen är som den är o jag kan inte komma därifrån jag behinner mig,så jag smäller till dörren o då tänds belysningen,jag hoppar in,vrider på nyckeln o den startar!!Jag fattar ingeting,är det nån som vet vad det kan vara?Batteriet har jag bytt för en månad sen,o jag har precis lagt ut nästan 10t på service o massa annat,så det här känns inte så bra,samtidigt som man vågar inte åka nånstans!Tacksam för alla svar!
Mvh
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Har du provat om du har samma fel med alla nycklarna? Jag känner igen symptomen, och då var det glapp i min ena nyckel....

Mvh Johan
Ja,jag provade med andra nyckeln oxå,men c-låset funkar inte fortfarande!
Men jag har inte provat starta bilen med de andra nycklarna,skulle det vara nån skillnad?
Mvh
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Låter som en bra idé

BMW e lag
Jag har provat med andra nyckeln o den startar så vanligt,frågan är om den lägger av igen,ska jag åka till Bmw o kolla nycklarna kanske eller lämna in den så dom kan göra en genomgång?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.